برگزاری 50 برنامه در سالروز ارتحال امام(ره) در کانون های مساجد استان

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری 50 برنامه در سالروز ارتحال امام(ره) در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار شبستان در تبریز، با گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و قیام خونین 15 خرداد سال 42، به تشریح ویژه برنامه های کانون های مساجد این استان در گرامیداشت این ایام پرداخت.


محمد هادی نیا، با اشاره به گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه کانون ها به عنوان مراکز فرهنگی در کنار مساجد حضور دارند، در ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد نیز همچون دیگر مناسبت ها، بیشتر فعالیت ها و برنامه های مساجد با محوریت کانون ها و اعضای آنها برگزار می شود.


وی، از برگزاری بیش از 50 برنامه در این ایام توسط کانون های مساجد خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای اخیر در اکثر مساجد دارای کانون، اقداماتی نظیر فضاسازی و نصب پوستر، پلاکارد و پارچه نوشته در رابطه با حضرت امام در صحن شبستان، کانونها و کتابخانه ها انجام گرفته است.


هادی نیا ادامه داد: بیش از 23 مورد مراسم عمومی ارتحال حضرت امام(ره) که عمدتاً با حضور اهالی اعضای کانون ها و کتابخانه ها همراه با سخنرانی امام جماعت و یا شخصیتهای دیگر در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری سطح استان برگزار خواهد شد و در کنار آن اجرای برنامه های جنبی از جمله شعر خوانی در رثای امام، نمایشگاه عکس و کتاب و محصولات فرهنگی نیز انجام می گیرد.


مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اضافه کرد: تهیه و توزیع اقلام فرهنگی، از جمله پوستر، عکس، بروشور مربوط به امام (ره)، درج مطالب و مقالات، شعر و دیگر موارد در وبلاگها و سایتهای سطح کانون های مساجد، تهیه و توزیع بروشورهای ویژه شخصیت حضرت امام (ره) از طریق کانونهای تخصصی و فعال استان، ارسال پیام کوتاه مرتبط با این ایام، اعزام تعدادی از اعضای کانون ها به مرقد مطهر امام راحل(ره) و برگزاری جلسات سخنرانی از مهم ترین برنامه ها و اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سطح شهرها و روستاهاست.

 

هادی نیا همچنین از همکاری این دبیرخانه در برگزاری 2 برنامه استانی و کشوری با محور امام خمینی(ره) خبر داد و اظهار کرد: دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان و کانونهای تحت پوشش آن در زمینه اطلاع رسانی و برگزاری جشنواره سراسری رسانه های دیجیتال «معمار انقلاب» که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای استانی اجرا می شود، همکاری می نماید.

 

وی افزود: این دبیرخانه در مرحله استانی جشنواره کشوری روح خدا که به همت ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانونهای مساجد استان یزد برگزار می شود، همکاری دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: تهیه و تولید اخبار، گزارش و مصاحبه در این رابطه و انعکاس مناسب این مطالب از طریق خبرگزاری شبستان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 260180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha