شور و هیجان نوجوانان در کلاس‌ نخبه پژوهان و حفظ قرآن اوج گرفت

کلاس‌های جنبی آموزش قرآن مجید که در حاشیه مسابقات بین الملی قرآن برای چندمین سال متوالی برگزار می‌شود، بهانه حضور ما در کلاس نخبه پژوهان، ایجاز و حفظ قرآن را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سالن آمفی تئاتر اجلاس سران، این بار نیز شاهد برگزاری کلاس‌های جانبی آموزش علوم مختلف قرآن مجید بود که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و با مدیریت موسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) برگزار می‌شوند.

شور و حال کلاس‌های عصرگاهی این دوره اما با حضور حدود 50 دانش آموز مقاطع ابتدایی و راهنمایی که به همراه والدین خود در کلاس نخبه پژوهان قرآن و حفظ قرآن شرکت کرده بودند، فضایی آکنده از صمیمیت و معنویت را فراهم آورده بود که به ما این امکان را داد تا در ورای معصومیت این نوجوانان، بصیرتی را دریابیم که انس با قرآن کریم به نوگلان ایران اسلامی عطا کرده است.

 

حجت الاسلام علی رجبی مدرس این کلاس که با کودکان به زبان خود آنها سخن می‌گفت، با سوال‌هایی مبنی بر اینکه چرا باید قرآن بخوانیم و با آن انس بگیریم، پاسخ‌های درخوری از سوی نوجوانان شرکت کننده دریافت می‌کرد.

علی بمانی نوجوانی 11 در پاسخ به سوال استاد خود می‌گفت: ارتباط با خدا از طریق قرآن یکی از محاسن انس با این کتاب الهی است که علاوه بر تاثیرات معنوی، شیوه و راه و رسم زندگی خوب را نیز به ما می‌آموزد.

اگرچه پرسش و پاسخ دانش آموزان با استاد خود آن هم به زبان ساده و بی تکلف کودکانه بخشی از این کلاس‌های آموزشی جانبی قرآن کریم به شمار می‌رود. اما به گفته استاد علی رجبی، شرکت کنندگان این کلاس‌ها از مقاطع دانشجو،‌ لیسانس،‌ فوق لیسانس و حتی دکترا نیز هستند.

 

وی در توضیح بیان داشت: در این کلاس‌ها از هر قشری حضور می‌یابند. چند روز پیش مربیان آموزش و پرورش که به تازگی به جمع خانواده آموزش و پرورش کشور وارد شده‌اند،‌ در یکی از این کلاس‌ها حضور داشتند که به خاطر جذابیت مباحث مطرح شده، زمان کلاس یک ساعته آنها به درخواست خودشان تمدید یافت.

سالن آمفی تئاتر اجلاس سران که هم اینک محل برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم است، هر روزه و در ایام مسابقات شاهد برپایی کلاس‌های آموزشی حفظ، ایجاز،‌ لطایف قرآنی و ... است.
 

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 260458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha