80 مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ارسال شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال 80 مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی ابن شهر آشوب تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شب گذشته (18 خرداد) در سومین نشست تخصصی کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب ساروی در ساری از ارسال 80 مقاله علمی تاکنون به دبیرخانه این کنگره بین المللی خبر داد و گفت: روند ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ابن شهر آشوب از بزرگترین علمای شیعه در قرن پنج هجری بوده است که در ساری متولد و در سوریه وفات یافته است، افزود: این عالم بزگ شیعی حدود 800 سال ناشناخته بوده است که خوشبختانه این کنگره زمینه ای را برای معرفی این عالم به جهان اسلام فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی، برگزاری کنگره بین‌المللی «ابن شهر آشوب» در مازندران را به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی و دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران توصیف کرد و یادآور شد: کتاب "المناقب" به عنوان بزرگترین کتاب وی در 12 جلد تالیف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ارزش و اهمیت کتاب «المناقب»ابن شهر آشوب، خاطرنشان کرد: در این کتاب ویژگی‌های ائمه معصوم در ابعاد مختلف بررسی شده است.

وی به جایگاه «ابن شهر آشوب» در بین علمای مختلف اشاره کرد و افزود: توجه به علم و عالم از توصیه‌های دینی است و توجه به خدمات آنان موجب تقویت باورها و قدرشناسی از تلاش‌های فکری و دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام ابراهیمی از ترجمه و تدوین کتاب های ابن شهرآشوب ساروی از سوی کمیته علمی این کنگره خبر داد و گفت: آثار برجسته ای از این عالم بزرگ به جای مانده است که همه تلاش دبیرخانه این کنگره احیا آثار وی است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 261151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha