کتابخانه ابن شهرآشوب در کانون شهدا طالقانی محله تجهیز می شود

خبرگزاری شبستان: کتابخانه علامه ابن شهرآشوب ساروی در کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله واقع در مسجد صاحب الزمان (عج) امروز 11آذرماه با یکصد و 75جلد قرآن، کتاب های علمی و دینی تجهیز می شود.

محمد فوقی، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران امروز(11آذر) در حاشیه مراسم تجهیز کتابخانه علامه ابن شهرآشوب ساروی کانون شهدا طالقانی محله در گفتگو با خبرنگار شبستان برضرورت شناساندن ابعاد علمی و شخصیتی علامه ابن شهرآشوب ساروی به نسل جوان تاکید کرد و گفت: ابتکار این کانون برای نامگذاری کتابخانه همزمان با برگزاری نخستین کنگره بین المللی ابن شهرآشوب در مازندران به نام علامه بسیار ستودنی و درخور تقدیر است.


وی با بیان اینکه نسل جوان امروز باید آثار علامه ابن‌ شهر آشوب ساروی و علمای بنام مازندران را به خوبی مطالعه کنند و سرمشق زندگی خود قرار دهند، افزود: علم و دانش دانشمندانی به مانند ابن شهرآشوب که افتخاری برای مازندران و جهان تشیع است باید برای آیندگان معرفی شود.


فوقی با بیان اینکه مساجد مراکز نشر تفکر توحیدی است و بدون کتابخانه کارکرد اصلی خود را ندارد، اظهار داشت: کتاب و کتابخانه از صدر اسلام همواره در کنار مساجد بوده است.


وی کتابخانه های مساجد را یکی از ابزار های اصلی توسعه فرهنگی و دینی در جوامع کنونی دانست و تاکید کرد: این کتابخانه ها در ارتقاء سطح سواد دینی جامعه بسیار مؤثر هستند.


فوقی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین جوانان را مهم ترین هدف راه اندازی کتابخانه های مساجد بیان کرد و گفت: کتابخانه مساجد با ارائه خدمات و منابع و اطلاعات مورد نیاز به جامعه، برای همگان به راحتی قابل دسترس بوده و مکانی قابل اعتماد برای خانواده‌ها برای مراجعه فرزندانشان است.


وی، یکصدو 25جلد کتاب های علمی و دینی، 25جلد قرآن، یک حلقه سی دی نظام نامه جامع کتابخانه های مساجد کشور، 19جلد کتاب اندیشه سیاسی متفکران، یک جلد کتاب شناسنامه کتابخانه های مساجد و دفتر ثبت اعضای کتابخانه را اقلام ارسالی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران برای تجهیز کتابخانه علامه ابن شهرآشوب ساروی در کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله برشمرد.


شایان ذکر است؛ روستای طالقانی محله شهرستان ساری جمعیتی بالغ بر بیش از 450خانوار دارد.


پایان پیام/

کد خبر 319008

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha