مازندران میزبان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی، آبان سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش حبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شب گذشته(4 اردیبهشت) در جلسه ستاد برگزاری کنگره ابن شهر آشوب ساروی اظهار کرد : دبیرخانه کنگره حدود دو سال است که با جدیت و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران در حال فعالیت بوده و موفقیت های ارزنده ای برای معرفی هر چه بیشتر این شخصیت جهان تشییع داشته است.


وی از برگزاری کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی در آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: ابن شهر آشوب ساروی یکی از شخصیت های برجسته علم و فقاهت بوده که متأسفانه تاکنون به خوبی به جامعه معرفی نشده است.


حجت الاسلام ابراهیمی گفت: با برگزاری این کنگره قدم های بسیار مثبتی در جهت معرفی این عالم مازندرانی به جامعه دینی صورت می گیرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: علامه ابن شهر آشوب ساروی تنها متعلق به شهر ساری و یا استان و کشور نیست بلکه تعلق به جهان اسلام و تشیع دارد که نام این شخصیت در تاریخ ایران به ثبت رسیده است.


وی همچنین از تصمیم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری برای نامگذاری میدانی جدید به نام ابن شهرآشوب در ساری قدردانی کرد و گفت: چنین رویکردی را موجب آشنایی هر چه بیشتر شهروندان و مازندرانی ها با عالم جهان اسلام و تشییع عنوان کرد.


حجت الاسلام ابراهیمی، برگزاری همایش بین‌المللی ابن‌شهر آشوب را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال جاری دانست و افزود: ابن شهرآشوب ، خدمات ماندگار و پرباری به مذهب تشییع داشته و افتخار سرزمین علویان و مازندران است اما این بزرگمرد هیچ گاه به جامعه معرفی شایسته ای نشده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 247222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha