تکریم و پاسداشت خدمات علمای شیعه در دستور کار ما باشد

خبرگزاری شبستان: از علمای برجسته مازندران بر لزوم ترویج و گسترش علم و آثار علمایی به مانند ابن شهرآشوب ساروی در بین نسل جوان تاکید کرد وگفت: تکریم و پاسداشت خدمات علمای شیعه در دستور کار ما باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، از علمای برجسته مازندران و استاد درس خارج، فقه و اصول در دیدار عوامل اجرایی نخستین کنگره بین المللی مرحوم علامه ابن شهرآشوب ساروی، جهان، عبادت و هدایت را لازم و ملزوم هم دانست و گفت: عبادت در خلقت خداپرستی هدف است و باید در سایه هدایت باشد.


وی از عقل و نقل به عنوان یک نعمت عام یاد کرد و افزود: خداوند این نعمت را به همه بشر عنایت فرموده است و از این نعمت بعضی ها استفاده کردند و به نتیجه مطلوب رسیدند و بالعکس این نعمت را از دست دادند.


آیت الله نظری از شرع هم با عنوان یک نعمت بزرگ جهت راهنمایی کامل بشر در ابدیت و در جهان که لازمه رسیدن به سعادت بشری است یاد کرد و گفت: آنچه که بدرد بشر امروز می خورد اول عبادت است "خداشناسی، خداپرستی و خیرخواهی برای بندگان خدا " و این مهم با هدایت انجام می شود.


وی بر لزوم ترویج و گسترش علم و آثار علمایی به مانند ابن شهرآشوب ساروی در بین نسل جوان تاکید کرد و افزود: حوزه های علمیه، صاحبان قلم و بیان، صاحبان تبلیغ و رواج دادن اساس محمدی(ص) مخصوصا در اعصار سابقه و زمان سابق بسیار بر گردن ما حق دارند.


آیت الله نظری مملکت ایران را مملکتی موفق دانست و تصریح کرد: ایرانیان خصوصا مازندران ها ثبت تشیع دارند یعنی وقتی رفتند اسلام را قبول کنند تشیع را قبول کردند و بنابراین ذخایری که در مازندران وجود دارد ذخایر امتیازی است و علمای این دیار علمایی هستند که مربوط به اساس فقاهت اهل بیت(ع) هستند.


وی برگزاری نخستین کنگره بین المللی مرحوم علامه ابن شهرآشوب را حرکتی خداپسندانه برشمرد و اظهار کرد: ابن شهرآشوب یکی از علمای به نام خطه مازندران است که در سروینه باغ شهرستان ساری دیده به جهان گشوده و برای اسلام و تشیع خدمات ارزنده ای را انجام داده است.


آیت الله نظری یادآور شد: علامه ابن شهر آشوب ساروی تنها متعلق به شهر ساری و یا استان و کشور نیست بلکه تعلق به جهان اسلام و تشیع دارد .

 

وی هدایت را بر دو قسم عقلی و نقلی دانست و خاطرنشان کرد: هدایت نقلی مربوط به علما، انبیا و اولیا است.


آیت الله نظری ادامه داد: تکریم و پاسداشت خدمات علمای شیعی که آثار قلمی، بیانی، تربیتی و آثار دیگر از خود در جامعه بر جای گذاشته اند باید محبت به اینها، کرامت اینها، ترویج اینها، رواج دادن مرام اینها، مقام اینها که همه خدمت به خیر است در دستور کار ما باشد.


وی اساس تعادل را مرتبط با علم و عمل صالح دانست و گفت: علم و عمل صالح را علمای دین و شیعه گذشته و حال انجام می دهند و دادند و باید از سیره این بزرگواران در جهت حفظ عظمت دین اسلام بهره بگیریم.


پایان پیام/
 

 

 

کد خبر 312491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha