دیدار آیت الله دری با مسوولان کانون های فرهنگی هنری مساجد اراک

در آستانه حماسه سیاسی انتخابات٬ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با مسوولان کانون های فرهنگی هنری مساجد و مدیران موسسات قرآنی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (20 خرداد) در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک شعبان گفت: این ماه های با عظمت فرصتی برای انجام برنامه های فرهنگی و دینی و برگزار جلسات و نشست های قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر قرآن سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد٬ افزود: روخوانی و روانخوانی قرآن کریم٬ تلاوت روزانه قرآن٬ پرداختن به مفاهیم و ترجمه این کتاب الهی٬ تفسیر کلام وحی و پرداختن به همه بخش های این کتاب نوارنی در دستور کار مدیران قرآنی و مسوولان کانون های مساجد قرار گیرد.


آیت الله دری نجف آبادی ماه رمضان را ماه بهار قرآن دانست و خاطر نشان کرد: استان مرکزی باید با حرکت در این مسیر و برگزاری کلاس های قرآنی در مساجد و منازل استانی نمونه و قرآنی شود.

 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به تقارن ماه مبارک شعبان و رمضان با ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: مسوولان فرهنگی و قرآنی به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد که اعضای آنان بیشتر از نسل جوان هستند باید از این فرصت طلایی برای غنی سازی اوقات فراغت آینده سازان ایران اسلامی تلاش کرده و این عزیزان را در مسیر احکام الهی و قرآنی هدایت کنند.

 

ایشان ادامه داد: دوران جوانی دوران با ارزشی است که اگر برنامه های مفید و موثر با رویکرد قرآنی و ارزش های دینی برای جوانان برگزار شود فرهنگ ناب اسلامی در وجود آنان نهادینه شده و آینده درخشانی را برای ایران اسلامی رقم خواهد زد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به تاسیس 4 مدرسه علمیه ویژه خواهران در اراک اظهار کرد: تربیت خواهران مبلغه و قرآنی ضروری است.

 
 وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 24 خرداد ماه بر حضور گسترده افراد در این حماسه سیاسی تاکید کرد و گفت: مسوولان کانون های مساجد و مدیران قرآنی باید در راستای آگاهی بخشی به افراد جامعه برای حضور گسترده آنان به ویژه اعضای کانون های مساجد در این حماسه بزرگ تلاش کنند.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: این حضور گسترده و آگاهانه با انتخاب افراد اصلح سبب یاس و نا امیدی دشمن و افتخار و عزت برای نظام می شود.

 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت انتخابات شوراها نیز تاکید کرد و اضافه کرد: انتخاب افراد اصلح سبب آبادانی و پیشرفت شهرها و در سطح کلان نیز انتخاب ریاست جمهوری سبب پیشرفت کشور٬ استقلال و اقتدار نظام اسلامی می شود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 261786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha