تحولات اخیر خاورمیانه در پی بیداری اسلامی ایجاد شده است

فرماندار سلماس تحولات اخیر خاورمیانه را نتیجه بیداری اسلامی دانست و گفت: قطعا این بیداری دامنه‌دار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان غربی،‌ مرتضی نظری، فرماندار شهرستان سلماس (18 اسفند) در جمع نمازگزاران مسجد جامع تازه شهر، با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه گفت: امروز تحولاتی در کشور های اسلامی به وقوع پیوسته که برگرفته از انقلاب ماست، و این باعث افتخار ملت ایران است.


وی، افزود: برخی تحلیل‌گران به این حقیقت که این تحولات برگرفته از انقلاب اسلامی است اعتقاد راسخ دارند.


نظری، با اشاره به تفاوت تحولات کشورهای مختلف خاورمیانه گفت: دلیل انقلاب در مصر با تونس تفاوت‌هایی دارد اما در چند چیز این تحولات مشترک هستند که از جمله آن بی‌کفایتی حاکمان، وابستگی آنها به استکبار جهانی، فقر اقتصادی مردم آن کشورها و احساس تحقیر و لگدمال شدن غرور مردم است و اینکه جوانان میدان‌دار این تحولات‌اند در تمام این کشورها مشترک هستند.


وی، اظهار داشت: از حوادثی که در منطقه خاورمیانه به وقع پیوسته است می‌توان نتیجه گرفت که یک بیداری اسلامی در آحاد مردم منطقه ایجاد شده است که قطعا این بیداری دامنه‌دار خواهد بود.

 

نظری اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی روحیه ایثار و ایستادگی در برابر زورگویان و قدرت‌های پوشالی غرب در کالبد امت اسلامی و ملل آزادی‌خواه جهان دمیده شد.
وی تصریح کرد: اگر چه از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمنان خارجی و عوامل فریب‌خورده داخلی برای ضربه‌زدن به ملت ایران هم‌دست شدند، اما به فضل الهی و هدایت‌های رهبری تمام توطئه‌های آنها نقش بر آب شد.


فرماندار سلماس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای ایران اسلامی پرداخت و گفت: زمانی که ما اتکای خود را از غرب و شرق برداشته و بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های مردم اعتماد و تکیه کردیم، راه سعادت و سربلندی ایران هموار شد.


وی، تأکید کرد: طی سه دهه اخیر دستاوردهای بزرگی در تمام حوزه‌ها مانند استقلال سیاسی، پیشرفت علمی و فرهنگی با استقامت ملت و هدایت رهبری معظم انقلاب محقق شده که این موفقیت‌ها به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.


نظری، همچنین با اشاره به فتنه سال 88، با بیان مبانی ولایت فقیه، اظهار داشت: دشمن اعتقادات را هدف گرفته است ولی به‌حمدالله مقام معظم رهبری دراوج فتنه 88 در خطبه معروف نماز جمعه خود چشم فتنه را کور کرد.


وی، گفت: پیرو حوادث دو تحلیل وجود دارد که یکی از آنها این است که این کار از برنامه‌های خود آمریکایی‌هاست و دیگری که تحلیل مقام معظم رهبری هم است و بارها به آن اشاره کرده‌اند بیداری اسلامی است که این تحلیل مقام معظم رهبری با عقل و واقعیت سازگارتر است.


پایان پیام/

 

کد خبر 26223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha