معلمان هدایت دانش آموزان در انتخاب فرد اصلح سهم بسزایی دارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران، معلمان در ایجاد شور و شعور انتخاباتی و به عنوان مشاور و هدایت دانش آموز در انتخاب کاندایدای اصلح و شرکت در انتخابات سهم بسزایی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندارن، محمدعلی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران، عصر روز گذشته(21خرداد) در همایش بصیرت سیاسی در ساری، گفت: با توجه به سال حماسه سیاسی، آموزش و پرورش بستری مناسب برای رشد و تعالی جامعه به شمار می آید.

 

وی بیان داشت: معلمان در ایجاد شور و شعور انتخاباتی و به عنوان مشاور و هدایت دانش آموز در انتخاب کاندایدای اصلح و شرکت در انتخابات سهم بسزایی دارند و فرهنگیان باید این مهم را مد نظر داشته باشند.

 

امیری با اشاره به انجام اقدامات تاثیرگذار در تاریخ آموزش و پرورش، افزود: با همه این تلاش ها که پیش از این صورت گرفت، پرداختن به بسترهای اصلی فرهنگ در آموزش و پرورش مغفول مانده بود و علی رغم تلاش های عمیق نهاد هایی چون امور تربیتی و تشکل های دانش آموزی، هویت و عمق اصلی آموزش و پرورش، آن چیزی نبود که نظام دینی و انقلاب ما، آن را مطالبه می کرد.

 

وی اظهار داشت: با آغاز تحول بنیادین، وظیفه آموزش و پرورش، روشن تر و ماموریت آن کاملا تعیین شده و اصالت و هویتی مشخص پیدا کرده است.

 

امیری تصریح کرد: پیش از این در سنت گذشته آموزش و پرورش باقی مانده بودیم و این اندیشه حاکم بود که فقط در کلاس باید آموزش صورت گیرد و فکر می کردیم فقط کتاب معجزه می کند.

 

وی با اشاره به ثمرات ارزنده اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، ابراز کرد: امروز در سایه این رویداد خجسته به جایگاهی رسیدیم که می توانیم به تولید علم و اندیشه بپردازیم و در همه حوزه ها به خودباوری برسیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امروز فلسفه آموزش و رورش، فلسفه ای است که هدف آن تربیت انسان اسلامی و الهی است، افزود: نقش معلم در رسیدن به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت برجسته و ارزشمند است.

 

وی گفت: برای تربیت انسان جدید، روش و فکر جدید می خواهد و معلمان باید خود را بیابند و به آستانه ای از بالندگی برسند تا انسان های آرمانی انقلاب اسلامی را تربیت کنند، در این بین معلمانی که فکر بسیجی دارند باید سرآمد و پیشقراول معلمین باشند و با تلاش بیشتر نقش آفرینی کنند.


پایان پیام/

کد خبر 262495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha