طرح نشاط معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمان اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان، طرح نشاط معنوی را یکی از کارهای ماندگار در حوزه بقاع متبرکه دانست و گفت: محل اجرای این طرح در سال جاری 40 امامزاده و بقعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون طرح های نشاط معنوی، تربیت حافظان قرآن کریم و ضیافت الهی، زمان و مکان اجرا و ویژگی های هر طرح توضیحاتی داد.

 

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در مقدمه ورود به بحث اصلی با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در انتخابات(24خرداد)تصریح کرد: چنانچه مشارکت مردم حداقل بالای 50 درصد نمی بود، حماسه محقق نمی شد.


وی با بیان اینکه ملت ایران وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، حضور بسیار شایسته مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: با حضور مردم، دست اندرکاران برگزاری انتخابات و همه و همه کار بزرگی انجام شد.


حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به موفقت دکتر هاشم سلطانی نژاد، حافظ جهان اسلام، تصریح کرد: تاریخ کمتر سراغ دارد که برگزیده دو رشته از قرآن کریم هر دو از یک کشور آن هم جمهوری اسلامی باشند که خوشبختانه یکی از آن دو یعنی نفر اول مسابقات بین المللی حفظ از استان کرمان است.


وی با قدردانی از نفر اول مسابقات جهان اسلام و خانواده او، از اصحاب رسانه درخواست کرد تا تلاش خوبی برای ترغیب جوانان در کشور در زمینه فرهنگ قرآنی انجام دهند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به "طرح تربیت حافظان قرآن" که از تیر ماه جاری آغاز و تا اسفند امسال ادامه داد، تصریح کرد: در این دروه از طرح، جزء 30 برای افراد 7 تا12 سال، جزء های یک و 30 برای 13 تا18، جزء های یک و 2 و 30 برای 19 سال به بالا پیش بینی شده است.


وی امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد و مؤسسات قرآنی وابسته به اوقاف را حوزه اجرای این طرح دانست و گفت: 80 مربی برای اجرای این طرح انتخاب شدند که با توجه به سهمیه امسال حافظان قرآن این تعداد مربی 30 نفر بیشتر از سال گذشته است.


حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه از سهمیه 9 هزار حافظ قرآن که سال گذشته به عهده اوقاف بود 6هزار و 700 حافظ جذب شد، بیان کرد: سهمیه امسال اوقاف در طرح تربیت حافظان 11 هزار و 755 نفر است که رقم قابل توجهی است.


وی در بخش دوم سخنانش به اجرای طرح "نشاط معنوی" به عنوان یکی از طرح های تابستانی سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: زمان ثبت نام این طرح تا پایان خرداد و زمان آغاز آن از (8تیر)تا(25مرداد) است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان، طرح نشاط معنوی را یکی از کارهای ماندگار در حوزه بقاع متبرکه دانست و گفت: محل اجرای این طرح در سال جاری 40 امامزاده و بقعه است.


وی عمده اساتید کلاس های این طرح را روحانیون دانست و افزود: 10نفر از دانشجویان علوم قرآنی به عنوان همکار در این طرح حضور دارند و کتب اختصاصی این طرح برای دوره دبستان کتاب "الف ب تا خدا" دروه راهنمایی "30 راه 30نشانه" و برای مقطع متوسطه "نردبان ها و پرتگاه های زندگی "است.


این مسئول، مخاطبان این طرح را گروه سنی 7 تا 18 سال اعلام کرد و گفت: در کنار این برنامه ها، مفاهیم قرآنی و اردوهای پایان دوره هم پیش بینی شده است و روزانه طی دو ساعت (دو تا 45 دقیقه و مابقی استراحت) برای آموزش پیش بینی شده است و هیچ وجهی بابت این طرح ها از شرکت کنندگان دریافت نمی شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در این طرح این است که از امکانات هر بقعه و امامزاده در آن استفاده می شود.


جزئیات مربوط به طرح "ضیافت الهی" در خبر بعد اعلام می شود.


پایان پیام/

کد خبر 264375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha