بزرگترین طرح قرآنی مهدوی کشور در حرم هلال بن علی(ع) آغاز شد

خبرگزاری شبستان:همزمان با اعیاد شعبانیه، سیزدهمین دوره بزرگترین طرح قرآنی مهدوی کشور با عنوان "هزاران ختم قرآن" در حرم هلال بن علی(ع) آغاز شد. <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، یدالله افروز، رییس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: این طرح برای چهارمین سال متوالی در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار می شود.


وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ قرائت قرآن، تقویت فرهنگ مهدویت و انتظار برای ظهور امام غایب (عج) و فرهنگ سازی قرآنی در آداب و سنن خانواده‌های ایرانی عنوان کرد و افزود: علاقه مندان به ثبت نام غیر حضوری در این طرح می توانند با ارسال شماره جزء انتخابی به سامانه پیام کوتاه آستان مقدس به شماره 3000753266 و یا ثبت نام در پایگاه اینترنتی حرم هلال بن علی(ع) به نشانی www.helal.ir در این طرح شرکت کنند.


رییس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) افزود: علاقه مندان به ثبت نام حضوری نیز می توانند همه روزه از ساعت 19 تا 22 با مراجعه به ایستگاه های مستقر در حرم مطهر نام نویسی کنند.


وی افزود: همچنین دو خط تلفن آستان مقدس حضرت محمد هلال (ع) با شماره های 03622762544 و 03622763231 برای ثبت نام تلفنی علاقه مندان اختصاص یافته است.


وی افزود: این طرح در اماکن مقدسی همچون حرم امام رضا(ع) در مشهد، حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهر ری، امامزاده صالح(ع) در تجریش، حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل، شاهچراغ در شیراز و مسجد مقدس جمکران در قم در نظر گرفته شده است.


افروز خاطر نشان کرد: متقاضیان شرکت در این طرح تا ظهر روز نیمه شعبان همزمان با سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) فرصت دارند تا نسبت به نام نویسی و ختم جزء انتخابی خود اقدام نمایند.


وی تصریح کرد: اختتامیه این طرح با حضور دست اندرکاران و همکاران کشوری طرح همزمان با 15 شعبان در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار می شود.


افروز گفت: در دو دوره گذشته برگزاری این طرح در حرم هلال بن علی(ع)، در مجموع 36 هزار جزء قرآن کریم از سوی شرکت کنندگان در این طرح قرائت شد و این آستان از سوی رادیو قرآن به عنوان فعال ترین پایگاه اجرای طرح هزاران ختم قرآن کریم در کشور شناخته شد.



گفتنی است، آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 264638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha