ولایت فقیه رکن اصلی انقلاب اسلامی است

آیت الله نوری همدانی گفت: رکن اصلی انقلاب اسلامی ولایت فقیه است که بدون وجود ولایت این انقلاب به پیروزی نمی رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله حسین نوری همدانی٬ از مراجع عالیقدر جهان تشیع شامگاه گذشته (1 تیر) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در جریان سفر شش روزه خود به استان مرکزی در جمع علما و روحانیان استان در مصلای بیت المقدس گفت: ولایت فقیه رکن اصلی انقلاب است چرا که بدون آن این انقلاب صورت نمی گرفت و در حال حاضر نیز دوام و وجود انقلاب نیز به واسطه حضور آیت الله خامنه ای است.

 

وی ادامه داد: رکن دوم انقلاب مردم هستند و همیشه باید در کنار مردم بود و له مردم خدمت کرد چرا که اگر مردم پشت سر ولایت فقیه نباشند انقلاب متزلزل خواهد شد.


وی مطالعه صحیفه نور٬ دفتر تبیان و وصیت نامه امام را برای طلاب علوم دینی و مردم ضروری دانست و گفت: در این کتب حضرت امام(ره) مسیر روشنی را برای ملت و مسوولان ترسیم کرده است .


آیت الله نوری همدانی ادامه داد: حوزوی بودن شرایط زیادی دارد که یکی از آنها موضوع اخلاق و رعایت آداب و اخلاق اسلامی است. عالم باید داری اخلاق خاص پیامبرگونه باشد تا بتواند به تهذیب نفس بپردازد.


وی درک شرایط زمان و زمان شناس بودن را از دیگر ویژگی های طلاب علوم دینی دانست و گفت: انقلابی بودن یعنی اینکه فرهنگ زمان خود را درک کنیم تا بتوانیم در تمام جهات تاثیرگذار باشیم.


وی با اشاره به اینکه طلبگی مایه عزت و افتخار است و طلاب علوم دینی باید خادم مردم باشند٬ افزود: طلبگی کاری ارزشمند است٬ شغل شیخ صدوق هاست شغل سربازی امام عصر(عج) است.


وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: همانطور که در کارهای جهادی جهادگران باید با تمرین و تلاش کسب مهارت کنند بعد پا در میدان کار و تلاش بگذارند ما هم در حوزه ها باید اول مهارت و تعلیم و تعلم کنیم بعد پا در عرصه بگذاریم.


ایشان در بخش دیگری از سخنانش طلبگی را مایه عزت و افتخار دانست و ادامه داد: افتخار می کنیم خداوند شغل طلبگی را به ما عنایت فرمود و باید بتوانیم در این راستا اثرگذار باشیم.


آیت الله نوری همدانی اولین شرط پذیرش برای شغل طلبگی را اخلاص دانست و گفت: طلاب علوم دینی باید بعد از اخلاص همت بلند داشته باشند و همچون سید مرتضی و شیخ صدوق با اراده راسخ٬ جدیت٬ قاطعیت و تلاش کارها را پیش ببرند.

 

وی ادامه داد: همه افراد به ویژه طلاب علوم دینی باید تنبلی و سستی را کنار بزنند و با همتی بلند و اراده ای قاطع پا در عرصه تعلیم علوم دینی بگذارید.


ایشان اظهار کرد: هر کسی مسوول زحمت و تلاش خود است هر قدری حدی تر و کوشا تر باش توفیقات بیشتری خواهد داشت.


وی اظهار کرد: شما با تلاش و پشتکار خود باید همت و اراده و کوشا بودن وجدیت در کارها را به دیران نیز تعلیم دهید.


ایشان ادامه داد: طلاب علوم دینی باید چند سالی را در حوزه ها به تعلیم و تعلم و تهذیب نفس و تزکیه بپردازند و با این شرایط زندگی کرده و با جدیت تلاش کنند تا به درجه رفیع علمی و دینی برسند.

 

آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: طلاب باید در جریان طلبگی خود به ادبیات فارسی و عربی و صرف و نحو تسلط کامل داشته و اهل قلم و بیان باشند.

 

وی با بیان اینکه طلاب باید اهل قلم باشند ادامه داد: علما و روحانیان با زبان قلم مطالب را ارایه می دهند و نیاز به ادبیات کامل دارند.

 

آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه طلاب علوم دینی بعد از اینکه در حوزه مدتی دوران طلبگی را گذراندند پا به اجتماع می گذارند٬ خاطر نشان کرد: در این زمان چند وظیفه دارند اول اینکه با مردم ارتباط بسیار محکم داشته باشند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 266491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha