برگزاری دومین همایش قرآنی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دومین همایش قرآنی این استان همزمان با سالروز میلاد امام زمان (عج) در فارسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساتان چهارمحال و بختیاری، حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز(2 تیر)در نشست خبری خود گفت: این همایش با رویکرد تبیین معارف قرآنی به زبان هنر و با شعار « هنر در خدمت قرآن» برگزار می شود.
 

وی معرفی هنرمندان مستعد در زمینه خلق آثار فاخر قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: طبق سخن ملاصدرا، قرآن کتابی است که اگر سلمان فارسی ها و ابن عباس ها تا پایان عمر دنیا پیرامون آن توضیح بدهند در روز قیامت بازهم تازه و ناشناخته خواهد بود.


امام جمعه فارسان نیز در این نشست ضمن تأکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر قرآن به مردم به خصوص جوانان گفت: این همایش در بخش های نمایشگاه آثار هنری قرآنی، نمایشگاه تابلو فرش های قرآنی، قرآن های خطی، نمایشگاه ترجمه تصویری آیات قیامت، مسابقات قرآنی، تئاتر و نمایشنامه نویسی، شعر، مقاله نویسی با موضوع پیامبر اسلام(ص)، اجرای برنامه های شاد ویژه کودکان و راه اندازی رادیو قرآن برگزار می شود.


حجت الاسلام حسین جمالی زاده حضور یکصد کودک خردسال حافظ قرآن، مولودی خوانی، تجلیل از معلمان قرآن و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.


وی با بیان اینکه آثار این همایش 10 روز پس از اختتامیه به صاحبان آن عودت داده می شود، تصریح کرد: میراث فرهنگی و نیروی انتظامی به طور مشترک وظیفه حراست و حفاظت از آثار این نمایشگاه را به عهده دارند.


گفتنی است، دومین همایش قرآنی شهرستان فارسان از 3 تا 5 تیر در فارسان برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 266629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha