پذیرش دانشجو با گرایش حج و زیارت در دانشگاه امام رضا«علیه السلام»

خبرگزاری شبستان: حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در راستای استفاده از علم و فناوری در عرصه آموزش و ارتقای نیروی انسانی، اقدام به برگزاری رشته «کارشناسی ارشد ارتباطات با گرایش حج و زیارت» کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیریت آموزش معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت همسو و هماهنگ با سیاست‌های راهبردی در راستای استفاده از علم و فناوری در عرصه آموزش و ارتقای نیروی انسانی، به عنوان سرمایه ارزشمند حوزه حج و زیارت، با الهام از اندیشه‌های متعالی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و اهداف بلند حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، با فراهم کردن شرایط و امکانات مورد نیاز، اقدام به برگزاری رشته «کارشناسی ارشد ارتباطات با گرایش حج و زیارت» و در مقطع کارشناسی رشته تبلیغ در حج و زیارت به صورت مجازی با همکاری دانشگاه بین المللی امام رضا (علیه السلام) کرده است.


ارتقای دانش و مهارت کارکنان و کارگزاران حج و زیارت با توجه به ظهور پیشرفت‌های عظیم علمی و اقتضائات شغلی و صنفی آنها، توانمندسازی کارگزاران و کارکنان در پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای زائران، استفاده از فرصت‌های ارزشمند بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین در عرصه آموزش، پیشرفت و تحول در عرصه حج و زیارت در جهت تحقق اهداف بلند بعثه مقام معظم رهبری از اهداف این دوره آموزشی به شمار می‌آید.

 

شرایط عمومی واختصاصی داوطلبان
تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب امامیه، ملتزم بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه، مجاز بودن به تحصیل، مطابق قوانین عمومی و ضوابط آموزش عالی کشور، حداکثر سن 42 سال از شرایط عمومی نام نویسی عنوان شده است.
داوطلبان افزون بر داشتن مدرک کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد و داشتن دیپلم برای مقطع کارشناسی، باید کارکنان شاغل (اعم از رسمی و غیر رسمی) در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یا سازمان حج و زیارت، کارگزاران تحت شبکه حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت یا سازمان حج و زیارت باشند.


امتیازات و ویژگی‎های دوره
اعطای مدرک رسمی کارشناسی ارشد رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، ارایه دروس نظری رشته به‎صورت مجازی، امکان جذب به عنوان روحانی کاروان یا کارشناس حوزه تبلیغ در سفرهای زیارتی عتبات عالیات و عمره پس از دانش‎آموختگی (ویژه طلاب) و امکان فعالیت در عرصه‎های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه حج و زیارت بخشی از امتیازات این دوره آموزشی محسوب می شود. 

 

 نحوه ثبت نام و شرایط و کلیات آزمون
ثبت نام داوطلبان از 15 تا 25 تیر و از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به آدرس www.imamreza.ac.ir انجام می شود.
آزمون ورودی، روز جمعه 25 مرداد ماه با نظارت و هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور در محل دانشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود. ساعت برگزاری آزمون نیز متعاقباً از طریق وبگاه دانشگاه اعلام خواهد شد. سوالات هر یک از مواد آزمون در سطح مقطع کارشناسی و مطابق با منابع و مراجع مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و زمان مصاحبه همزمان با اعلام نتایج آزمون کتبی طی اطلاعیه‌ای از طریق وبگاه دانشگاه و اسامی نهائی پذیرفته شدگان، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام می شود.
پایان پیام/

 

کد خبر 267175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha