سبک زندگی اسلامی عاملی موثر در تحقق حماسه اقتصادی است

خبرگزاری شبستان: یکی از اساتید دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی در تحقق حماسه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مردم، مجلس و قوای دیگر باید توأمان حماسه اقتصادی را مد نظر داشته باشند.

دکتر عباس صادقی، استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار شبستان به تحقق حماسه اقتصادی در کشور اشاره و اظهار کرد: در تحقق حماسه اقتصادی باید توجه‌ جدی به تولید ملی داشته باشیم و کالاهای تولیدی داخل کشور را مصرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی کمک فراوانی به تحقق حماسه اقتصادی می‌کند، افزود: ترجیح مصرف کالاهای داخلی به کالاهای خارجی، تغییر سبک زندگی، ترویج فرهنگ قناعت و صرفه جویی و تغییر ذائقه مصرف مردم از پیش زمینه‌های تحقق حماسه اقتصادی است.

 

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه تحقق حماسه اقتصادی صرفا نمی‌تواند روی دوش مردم باشد، اذعان کرد: مردم، مجلس و قوای دیگر باید توأمان حماسه سیاسی و اقتصادی را مد نظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: ارکان نظام و مردم که بخشی از این نظام هستند باید همگام با یکدیگر و در ارتباط با اجرای منویات مقام معظم رهبری و رسیدن به برنامه‌های کشور و سند چشم انداز 20 ساله گام بردارند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مجلس باید با قانون گذاری مناسب بسترهای امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کند، اذعان کرد: دولت نیز باید با عمل به قانون و هماهنگی با قوه مقننه، ضمن بهره گیری از سرمایه‌های انسانی و طبیعی داخلی، سرمایه‌های خارجی را برای تحقق حماسه اقتصادی جذب کند.

 

وی با بیان اینکه سنجش میزان توفیق عملکرد دولت و مردم در تحقق شعار سال گذشته می‌تواند راه را برای حماسه اقتصادی در سال جدید هموارتر کند، اظهار کرد: با توجه به تمام محدودیت‌هایی که برای دولت وجود داشته، توفیقات قوه مجریه در توسعه اقتصادی کشور نسبی بوده است.

 

صادقی با اشاره به اینکه نجابت، مقاومت و ولایت مداری مردم و همدلی بین مردم و مسئولان ما را عزتمندانه تا این مرحله حفظ کرده است، تصریح کرد: در عرصه‌های بسیاری موفق بودیم و توانستیم موقعیت خود را حفظ کرده و حتی ارتقاء ببخشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 267991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha