سکولاریسم اروپا، تهاجمی برخاسته از تبعیض نژادی است

خبرگزاری شبستان: کمیسیون دولتی آمریکا با بررسی قوانین دینی فرانسه و سایر کشورهای اروپایی، ایرادهای اساسی ای را به قوانین ضد دینی فرانسه وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه» کمیسیون دولتی آمریکا در گزارش سالیانه «آزادی بین المللی ادیان» اعلام کرد:قوانین ضد دینی در اروپا این روزها بیش از اندازه مشکل ساز شده است که به واقع اعتبار و تصویر قاره سبز را سیاه کرده است.
این کشور ها به اسم احترام به سکولاریسم ، کل اقلیت های دینی را که بخش قابل توجهی از جمعیت انسانی آنها را تشکیل می دهند، فراموش کرده اند و همین امر به افزایش اسلام هراسی دامن می زند.
بنابراین گزارش، کمیسیون دولتی آمریکا بر خلاف سال گذشته که برای انتقاد از اروپا و غرب تنها به چند پاراگراف بسنده کرده بود این بار فصل مجزایی را به بررسی عدم احترام به دین در اروپا اختصاص داده است.
ممنوعیت ساخت مناره، پوشش حجاب در مراکز عمومی، به همراه داشتن نشانه های دینی، مبارزه با ساخت مسجد، محکومیت های پی در پی مسلمانان در اروپا به مراتب دیده می شود.
کاترینا لانتوس اسویت، رئیس این کمیسیون ابراز کرد: در بر خی کشورهای اروپایی سکولاریسم تهاجی افراد مقید به هر یک از ادیان را در شرایط دشوار قرار داده است.
براساس گزارش این کمیسیون، فضایی از ارعاب علیه فعالیت های دینی در اروپا حاکم شده است و ورود افراد مذهبی به جامعه ادامه تحصیل و کار را برای آنها سخت و یا غیرممکن کرده است.
پایان پیام/

کد خبر 268018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha