تاکید استاندار مرکزی بر آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس

استاندار استان مرکزی بر آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی با دوران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، علی اکبر شعبانی فرد، استاندار استان مرکزی(9 تیر) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی که در فرهنگسرای آیینه شهر اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های انجام شده در این حوزه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید هر چه بیشتر در جامعه نهادینه شود.


وی با اشاره بر اهمیت آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس افزود: آرامش و امنیت کنونی ایران اسلامی مرهون رشادت ها و از خود گذشتگی رزمندگان است.

 

شعبانی فر در بخش دیگری از سخنانش به دستیابی دانشمندان جوان ایران اسلامی به دانش نوین اشاره کرد و اظهار کرد: این امر نیز مرهون شهادت طلبی و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.


استاندار مرکزی در ادامه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را از مهمترین‌ درس‌های دفاع مقدس دانست و گفت: این فرهنگ غنی برگرفته از قیام عاشورا و شهادت طلبی یاران اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا است.


وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید هر چه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و ایستادگی و شهادت طلبی آشنا شده و این فرهنگ را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.
 

استاندار مرکزی گفت: پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب وظیفه همگانی است.

 

شعبانی فرد ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس دورانی سراسر افتخار برای ملت ایران اسلامی است و حفظ ارزش‌های آن لازم و ضروری است.


گفتنی است در این مراسم که با حضور سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور برگزار شد، سرهنگ فرهاد شاه محمدی به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی معرفی و از خدمات سرهنگ جلالی تقدیر شد.
 

 پایان پیام/

کد خبر 268730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha