ماه رمضان فرصتی برای ابلاغ پیام دین به همه نقاط کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای ابلاغ پیام دین مبین اسلام به همه نقاط کشور و حتی دنیا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک(11 تیر) در همایش روحانیان شهرستان اراک که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در حسینیه شهدای بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار شد٬ گفت: ماه رمضان ماه رحمت و برکت است و همه باید با انجام اعمال صالح و نیکو خود را برای حضور دراین مهمانی الهی آماده کنند.

 

وی پیامبر گرامی اسلام را صدرنشین این مهمانی الهی دانست و افزود: وظیفه مبلغان دینی و علما و روحانیان دعوت از مردم برای حضور در این ضیافت الهی است.

 

امام جمعه اراک ضمن تاکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف دینی در جامعه اضافه کرد: فرهنگ وقف نیز باید همچون دیگر دستورات دین در جامعه و بین افراد نهادینه شود. 

 

در ادامه این همایش٬ حجت الاسلان عباسیان٬ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: وقف یکی از منابع دین اسلام است که اگر بخواهیم در رابطه با تبلیغ در آمد مستمر و پایدار داشته باشیم باید از طریق وقف این کار را انجام دهیم.


وی وقف را یکی از سنت های ماندگار دانست و افزود: این سنت حسنه در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد و به آن تاکید فراوان شده است.

 

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: حضرت رسول  خود اولین واقف بودند و در ادامه نیز ائمه اطهار(ع) و بعد از آن مردم به انجام این سنت حسنه می پرداختند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی علما و روحانیان را مروجان دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: علما در ترویج و تبیین مکتب تشیع بیشترین نقش را داشته اند و باید مردم را برای همت گماردن به این مهم تشویق کنند.

 

وی با بیان اینکه در دهه های اخیر روحانیان بیشترین تاثیر را در تبلیغ دین داشتند٬ ادامه داد: از اول انقلاب تا سال 88 سالانه 200 موقوفه وجود داشته که این امر با همت و تلاش در سال 89 به 800 موقوفه٬ سال 90 به 1300 موقوفه٬ در سال 91 این میزان به نزدیک به دو هزار موقوفه در کشور رسیده است.


این مقام مسوول ضمن تاکید بر تلاش در راستای ترویج فرهنگ وقف و افزایش موقوفات گفت: علاوه بر این امر باید فرهنگ سازی در راستای اجرای نیت واقف و پرداخت اجاره از سوی مستعجرین انجام شود.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است که ائمه جمعه و جماعات و مبلغان دینی در یک حرکت جهادی به تبلیغ و ترویج این فرهنگ متعالی بپردازند.


پایان پیام/
 

کد خبر 269287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha