عمامه به‌سر و غیر عمامه‌ به‌سر همه باید این دولت را یاری کنند

خبرگزاری شبستان: واعظ جامعه روحانیت گفت: همه ما باید گذشته را فراموش کرده و از عمامه به‌سر و غیر عمامه‌ به‌سر این دولت را کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله جلالی خمینی، واعظ جامعه روحانیت در مراسم دیدار علما و روحانیون با رییس‌جمهور منتخب که پیش از ظهر امروز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این انتخابات هیچ‌کس حزب و جناحی برای مردم قیم نشد و مردم خودجوش دنیا را متحول کردند که تبریک به اتفاق کشورهای جهان به آقای روحانی نشان از عظمت مردم داشت.

وی با بیان اینکه باید ببینیم منویات امام، مقام معظم رهبری، مراجع، امام و شهدا چیست و همه در همان منویات گام برداریم، افزود: امام همیشه گفته‌اند من انقلاب کرده‌ام برای دو چیز، یک اسلام و دیگری محرومان.

وی با عنوان اینکه انقلاب اسلامی دو بال اسلامیت و جمهوریت دارد، اظهار داشت: انصافا در مورد جمهوریت خوب کار شده و هیچ حکومتی به اندازه جمهوری اسلامی در دنیا خدمت نکرده اما بال اسلام که باید گفت ما برای اسلام چه کرده‌ایم.

این واعظ جامعه روحانیت با اظهار اینکه ما با صحنه‌هایی در اجتماع برخورد می‌کنیم که طبیعی نیست، خاطرنشان کرد: این صحنه‌ها در زمان قبل از انقلاب هم وجود نداشت و در همین زمینه باید دانشگاه‌ها، ادارات و جامعه ما اسلامی شود.

آیت‌الله جلالی خمینی در ادامه سخنان خود در بخشی دیگر بر این نکته که یکی از مظاهر اسلام مساجد و حوزه‌ها هستند، یادآور شد: مساجد ما و حوزه‌های ما همان ظاهر شکسته و قدیمی قبل از انقلاب را دارد، این در حالی است که مساجد باید جوانان را جذب کنند تا دشمن مهم‌ترین اقدام فرهنگی خود از طریق ماهواره‌ها، سایت‌ها و مواد مخدر را موفق به انجام نشود.

وی در بخش دیگر با اظهار اینکه هیچ عمامه‌ به‌سری معتقد نیست که روحانیت دولتی شود از دکتر روحانی خواست تا بسترسازی برای تقویت روحانیت را انجام دهند.

وی علاوه بر این خطاب به روحانی گفت: امروز یک عده‌ای در بهترین وضع موجود در کشور زندگی می‌کنند و هرچه مشکلات پیش آید و گرانی باشد زندگی آنها بهتر می‌شود و دود به چشم همان خانواده‌های مستضعف که اکثریت این انقلاب را تشکیل دادند، می‌رود.

آیت‌الله جلالی خمینی تاکید کرد: مجلس و دولت تا می‌توانند باید به مردم مخصوصا محرومان خدمت کنند؛ امروز گرانی، تورم، بیکاری، ازدواج جوانان همه مشکلات جامعه است که جامعه را به زانو درمی‌آورد.

وی در بخش پایانی سخنان‌اش با تاکید بر این نکته که همه باید از عمامه به‌سر و غیر عمامه به‌سر دولت را کمک کنیم، خاطرنشان کرد: مبادا در منبرها و مساجد مسایل اختلافی را بیان کنیم، باید گذشته را به فراموشی بسپاریم و دست برادری به‌هم دهیم.

پایان پیام/


 

کد خبر 269640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha