طرح نشاط معنوی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم آغاز شد

خبرگزاری شبستان: سر پرست اوقاف و امور خیریه شهرستان قم از آغاز طرح نشاط معنوی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید فاطمیان در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به این که اداره اوقاف در طول سال 6 برنامه فصلی دارد، اظهار داشت: طرح نشاط معنوی یکی از برنامه های فصلی است که در ایام تابستان جهت غنی سازی اوقاف فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح امامزادگان استان ها برگزار می شود.


وی بیان داشت: برگزاری کلاس های عقیدتی، معرفتی، تفریحی، ورزشی و قرآنی اعم از تلاوت، حفظ و تفسیر برای دانش آموزان دختر و پسر در مقاطع مختلف، از جمله برنامه هایی است که در طرح نشاط معنوی اجرا می شود.


حجت الاسلام فاطمیان با اشاره به این که امسال چهارمین سالی است که طرح نشاط معنوی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته و از اول تیرماه تا کنون 1600 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.


وی با بیان این که 33 مبلغ اداره اوقاف در طرح نشاط معنوی حضور دارند، عنوان داشت: طرح نشاط معنوی در قالب صد کلاس، در حرم 15 امامزاده به صورت ثابت و 5 امامزاده به صورت اردویی برگزار می شود.


حجت الاسلام فاطمیان گفت: با توجه به این که طرح اوقات فراغت در نهاد های فرهنگی و تبلیغی دیگری مانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج نیز برگزار می شود، بهتر است جهت جلوگیری از موازی کاری ، فعالیت این نهادها در زمینه اوقات فراغت تلفیق و با هم اجرا شود.


سر پرست اوقاف و امور خیریه شهرستان قم تصریح کرد: در برخی شهرهای کوچک این تلفیق برنامه های اوقات فراغت با محوریت دفاتر مراجع یا ائمه جمعه انجام شده و باز تاب خوبی داشته است.
 

پایان پیام/

کد خبر 269781

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha