ورود ریزگردها علت آلودگی هوای اراک

آلودگی بیش از حد هوای اراک که چند روزی است که در حالت هشدار قرار دارد، داد مردم را در آورده و نتیجه آن تجمع های اعتراض آمیز برای کنترل آلودگی بیش از حد هوا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، بر اساس آمار سامانه پایش کیفیت هوای اراک میزان غلظت لحظه ای ریزگردهای موجود در هوای این شهر  177 و 223میکروگرم بر متر مکعب بوده این درحالی است که حد مجاز آن ۹۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

 

بر اساس این گزارش،‌ ورود ریزگردهایی از سوی کشورهای غرب و منابع داخلی و مناطق بیابانی علل این آلودگی است که باعث شده اراک تا کنون 50 روز آلوده بیش از حد مجاز را پشت سر بگذراند.

 

لازم به ذکر است، افزایش بستری بیماران قلبی و عروقی یکی از پیامدهای خطرناک آلودگی هوا در اراک گزارش شده و شواهد موجود در سایر بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی بیانگر آثار کسالت و خستگی مفرط، سرفه، ریزش اشک، حساسیت ها و آلرژی ها است.

 

شهر اراک سال هاست که به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور مشهور شده و در همه صنایع، کارگاه های مهم تولیدی بزرگ و کوچک آن مشغول به فعالیت است که از این میان تنها سهم آن برای شهروندان اراکی افزایش بیماریهایی است که به آلوده شدن هوا توسط این صنایع ربط دارد.

 

یکی از مهمترین صنایع آلوده کننده هوای اراک کارگاه آندسازی آلومینیوم است که علیرغم اعترضات بسیار،‌ هیچ ارگان و دستگاهی تاکنون موفق نشده این کارگاه را به خارج شهر انتقال دهد.

 

پایان پیام/

کد خبر 269788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha