همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش باید کاربردی باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اراک گفت: همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش باید به صورت ستادی بوده و به همین منظور نیازمند کادر و نیروی انسانی با انگیزه در بین روحانیون و آموزش و پرورشی‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز (13تیر) در هفتمین همایش سالانه همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با تاکید بر تعامل هر چه گسترده میان حوزه‌ها و آموزش و پرورش گفت: حوزه‌ها و روحانیون باید به صورت هفتگی با مدیران و معلمان و همچنین ائمه جماعات مدرسه جلسه برگزاری کرده و موضوعات فرهنگی را بیان کند.
 

امام جمعه اراک تاکید کرد: برگزاری این جلسات می تواند در گسترش مسائل فرهنگی هر استان موثر بوده و زمینه ساز رشد و ارتقا مباحث فرهنگی باشد.
 

وی جوانان و نوجوانان را سرمایه‌های اصلی کشور عنوان کرد و گفت: تربیت صحیح این نسل امر ضروری بوده که باید به آن توجه داشت و این تربیت از مدارس شکل می‌گیرد.
 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر تزکیه نفس گفت: مدیران و معلمان باید تزکیه نفس داشته و تهذیب داشته باشند تا بتوانند انسان‌های مومن و متعهد را تربیت و تحویل جامعه دهند.
 

وی افزود: هدف حوزه و آموزش و پرورش تزکیه است و تعلیم مقدمه ‌ای برای تزکیه به شمار می‌ رود که این امر را نباید فراموش کنیم.
 

امام جمعه اراک با اشاره به وجود ماهواره در خانه‌ها گفت: وجود ماهواره در بین خانواده‌‌ها زمینه موفقیت دشمن در جنگ نرم خواهد بود و موجب می‌شود که دشمن به اهداف خودش برسد.
 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت می‌تواند به گونه‌ای برنامه ریزی کند تا مشکلاتی از این دست در جامعه به وجود نیامده و مشکلات برطرف شود.
 

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات و همایش‌های همکاری حوزه و دانشگاه خوب است اما نباید تنها به این اکتفا کرد و باید به صورت کاربردی در این راستا حرکت کرد.
 

امام جمعه اراک گفت: خروجی این همایش‌ها باید برنامه‌های مدون و دقیقی باشد که رهنمونی برای کلیه حوزه‌ها و آموزش و پرورش در سراسر کشور با توجه به سند توسعه آموزش و پرورش باشد.
 

وی افزود: همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش باید به صورت ستادی بوده و به همین منظور نیازمند کادر و نیروی انسانی با انگیزه در بین روحانیون و آموزش و پرورشی‌ها هستیم.
پایان پیام/

کد خبر 269943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha