اجرای طرح بزرگ فرهنگی و قرآنی «بشارت» در کانون های مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی از برگزاری برنامه فرهنگی و قرآنی بشارت ویژه کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمدحسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح "بشارت" در جهت پویایی و انسجام برنامه ها در ماه مبارک رمضان طراحی شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح بزرگ فرهنگی و قرآنی بشارت در سه بخش عمومی، مسابقه و یک پیام از نهج البلاغه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.


وی افزود: این برنامه در بخش عمومی به صورت مسابقه ای و با رویکرد تبلیغی، ترویجی و نگاه نو طراحی و آماده ارائه به مخاطبان مسجدی است و همه کانون ها باید بر طبق ضوابط این بخش را به صورت عمومی در ماه مبارک رمضان اجرایی کنند.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی اظهار داشت: هدف از اجرای بخش عمومی این طرح توجه به مفاهیم قرآن و نهج البلاغه با شیوه ای جدید و جذاب است که در این بخش شرکت کنندگان می توانند به صورت خانوادگی شرکت کنند. 

 

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه نزول کتاب وحی است، بنابراین عمده برنامه‌های کانون‌های مساجد نیز باید مبتنی بر فعالیت‌های قرآنی باشد، گفت: تدوین برنامه‌های متنوع و متناسب قرآنی برای جوانان و نوجوانان عضو کانون‌های مساجد سبب گسترش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد می‌شود.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: برگزاری طرح ضیافت، اجرای برنامه مصباح‌الهدی و اجرای تفسیر کوتاه قرآن کریم از جمله برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی است.

وی تصریح کرد: در بخش یک پیام از نهج البلاغه بخش کانونی ( اختصاصی) است که در این بخش هر کانون مسجد باید در طول ماه مبارک رمضان یک سوره از قرآن و یا یک بخش از نهج البلاغه را انتخاب و در جهت ترویج مفاهیم آن تلاش کند در این بخش کانون در انتخاب شکل و نحوه اجرا آزاد است.


عبداللهی گفت: همچنین در بخش ویژه کانون های فرهنگی هنریمنتخب باید در طول ماه مبارک رمضان مسابقات قرآنی، جشنواره های قرآنی و جنگ های قرآنی را برگزار کنند.


گفتنی است، کانون های مجری برنامه بزرگ فرهنگی و قرآنی بشارت در مناطق مشهد ، هر منطقه 2 کانون و شهرستان ها یک کانون هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 271672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha