تقویت بنیه خانواده ها در گرو حضور جدی در مساجد است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت:‌ با حضور جدی و برنامه ریزی درست در زمینه استفاده دینی از مساجد استقبال خوب مردم خصوصا جوانان و در نتیجه آن هم تقویت بنیه خانواده ها را شاهد هستیم.

حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک گفت: مسجد به عنوان بهترین پایگاه تبلیغات دین از صدر اسلام جایگاه ویژه ای به خود گرفته و در همه صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توانسته مردم را به سوی خود سوق دهد و مؤثر باشد.

 

وی اظهار کرد: مسجد در همه زمینه ها نقش کلیدی و اساسی ایفا کرده است و جایگاه آن و اهمیت برجسته حضور در مسجد برای رسیدن به تعالی و اقتدار انسانیت انسان بر کسی پوشیده نیست و این هم به جهت بیان آموزه های دینی و ارزش های الهی توسط علما و روحانیان در این پایگاه هاست.

 

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: باید نگاه خود را به مسجد تقویت کنیم و مساجد را پایگاه تقویت تقوی و معنویت جوانان قرار دهیم.

 

وی اضافه کرد:برای تقویت مسجد باید ارتباط بین خانواده و مساجد را جدی بگیریم و خانواده به عنوان کانون تربیت انسان نقش عمده ای در ارتباط با مسجد باید داشته باشد و حضور خانواده ها به اتفاق فرزندان در مساجد می تواند باعث رشد و تقویت مسجد و جذب جوانان شود.

 

حجت الاسلام سرلکیان با بیان اینکه ایجاد جلسات مستمر فرهنگی دینی متنوع و جذاب برای جوانان و حضور مستمر امام جماعت در مسجد و ارتباط عاطفی با مردم و پاسخ به شبهات و سئوالات جوانان می تواند در جذب حداکثری جوانان به مسجد مهم باشد تصریح کرد:‌ ارتباط منسجم بین مدرسه و مسجد برای جذب جوانان به آن باید تقویت و نقش دستگاه های فرهنگی و آموزش و پرورش باید در این خصوص درست ترسیم شود.

 

این مدیر فرهنگی با اشاره به اینکه امام جماعت به فرموده رهبر معظم انقلاب مدیر مسجد است عنوان کرد: امام جماعت یکی از عوامل مهم جذب جوانان به مسجد است اما باید شرایط خود را داشته باشد چون امام جماعت صفات خاص مربوط به خود را دارد.

 

وی با اشاره به صفات امام جماعت اذعان کرد:امام جماعت اولا باید ثابت و منظم باشد چون امام جماعت ثابت از مأمومین جوان و مؤمنان شناخت پیدا می کند و اگر منظم حضور یابدتأثیر فراوان دارد، امام جماعت باید از نظر علمی توانائی داشته باشد تا بتواند پاسخ سئوالات و تراوشات ذهنی جوانان را بدهد، امام جماعت باید در عین نظم و ثبات خوش اخلاق باشد چون اخلاق برای جذب افراد بسیار مهم است،امام جماعت باید مطالبی را که ارائه می دهد ساده، شیوا و قابل فهم باشد تا تأثیرگذاری لازم را در بین مخاطبین داشته باشد،امام جماعت باید به دیگران احترام بگذارد و در مقام مؤمنان متواضع باشد و امام جماعات باید نوجوانان و جوانان را درک کند و با آنان طرح دوستی داشته باشد.

 

وی افزود: هیئت امنای مساجد هم باید انسان های دانا خوش خلق و در همه زمینه ها همکاری مؤثر داشته باشند و به دنبال تأمین بودجه و هزینه کرد درست در این مکان مقدس باشند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت امنای مساجد باید زمینه سازی لازم را برای حضور مردم فراهم کنند و به آنها احترام بگذارند و ارتباط صمیمی با مردم داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 271677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha