بیش از 10 هزار نوآموز گیلانی سنجش سلامت شدند

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از سنجش سلامت 10 هزار و 65 نوآموز در استان از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان خبر داد.

اسماعیل بشارتی مقدم، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، با اشاره به طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان اظهار کرد: طرح سنجش سلامت دانش‌‌آموزان بدو ورود به دبستان از 26 خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

 

دبیر ستاد طرح سنجش استان گفت: شناسایی تفاوت‌های فردی نوآموزان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی و هدر رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی افراد از عمده‌ترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت است.

 

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت امسال طی دو مرحله در30 پایگاه ثابت و سیار استان انجام می‌شود، تصریح کرد: بیش از 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سال جاری مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

 

بشارتی مقدم هدف از اجرای طرح سنجش سلامت را پوشش صددرصدی طرح اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست تست مقدماتی انجام می‌شود و در مرحله دوم که مرحله تخصصی است دانش‌آموزان مشکوک به متخصص ارجاع داده می‌شوند.


وی با بیان اینکه در سال گذشته 30 هزار و 627نوآموز گیلانی مورد ارزیابی طرح سنجش سلامت قرار گرفتند، افزود: از این تعداد نفر227 دچار مشکل بودند که زیرپوشش خدمات تخصصی و استثنایی قرار گرفتند.


دبیر ستاد طرح سنجش استان با اشاره به همکاری بیش از 300 نفر عوامل اجرایی و نیروی متخصص در این طرح، بیان کرد: این افراد ارزیابی‌های شنوایی، بینایی، آمادگی بهداشتی، تحصیلی و معاینات پزشکی نوآموزان ورود به دبستان را انجام می‌دهند.


وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون 10 هزار و 65 نفر ارزیابی سلامت شدند، خاطرنشان کرد: 9 هزار و 221 نفر بدون مشکل بوده و 844 نفر مشکوک به مشکل نیز به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.


بشارتی مقدم اضافه کرد: از 844نفری که مشکوک به مشکل بودند 133 نفر مشکوک به بینایی، 202 نفر مشکوک به شنوایی، 398 نفر مشکل در آمادگی تحصیلی و 111 نفر مشکوک به بیش از یک مشکل تشخیص داده شدند.
 

وی در پایان از خانواده‌ها خواست با مراجعه به دبستان، ثبت نام اولیه را انجام داده و پس از دریافت معرفی نامه با در دست داشتن شناسنامه، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، دفترچه بیمه، یک قطعه عکس و مبلغ هشت هزار تومان به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

 
پایان پیام/

کد خبر 272861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha