محافل انس با قرآن کریم در جوار امامزادگان استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در جوار بارگاه امامزادگان استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام عبدالله حسینخانی٬ مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک ضمن تشریح برنامه های بقاع متبرکه استان در ماه رمضان گفت: محافل انس با قرآن کریم با حضور"فاروق احمدضیف" قاری مصری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه این قاری مصری به مدت 3 روز میهمان استان مرکزی است افزود: در همین راستا یک محفل انس با قرآن کریم در روز 4 مردادماه سالجاری مصادف با 17رمضان در شهرستان های زرندیه و ساوه، یک محفل نیز 5 مرداد ماه سالجاری مصادف با 18رمضان در شهرستان اراک و همچنین محفل انس با قرآن در روز 6 مرداد مصادف با 19 رمضان در شهرستان های دلیجان، محلات و خمین برگزار می شود.


مدیرروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: این اداره کل در راستای رسالت قرآنی خود و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی کشور اقدام به جزء خوانی، ترتیل خوانی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه نموده است.


حجت الاسلام حسینخانی برگزاری محافل سخنرانی با محوریت مفاهیم و آموزه های قرآنی، ترویج سنت حسنه وقف، اجرای تواشیح، تلاوت قاریان ممتاز استانی در کنار قاریان بین المللی، طرح مسابقه قرآنی، اهدای جوایز و تقدیر از پیشکسوتان فعال قرآنی را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی در ماه مبارک رمضان دانست.


این مقام مسئول همچنین از ایجاد خیمه های معرفت به منظور فعال کردن غرفه های پاسخ به مسائل شرعی باحضور روحانیون متخصص، مشاوره برای خانواده ها وجوانان و غرفه ویژه قرآن بخوانید جایزه بگیرید نیز خبر داد و اظهار کرد: برنامه های متنوع برای کودکان ونوجوانان، غرفه سلسله مباحث نمایشگاهی، غرفه حجاب وعفاف برای خواهران، غرفه های گفتمان دینی، غرفه مشاوره وقف با هدف وقف های جدید از دیگر برنامه های این اداره است.


حجت الاسلام حسینخانی گفت: برپایی نماز جماعت، سخنرانی و بیان احکام شرعی بعد از اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، با حضور و دعوت از مردم و جوانان از دیگر برنامه های این اداره در ماه رمضان در جوار بارگاه امامزادگان است.


پایان پیام/

کد خبر 273118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha