زن و مرد در نگاه اسلام ارزش انسانی یکسان دارند

کارشناس نشست جایگاه زن و مرد از منظر قرآن و روایات با اشاره به نگاه اسلام به ارتباط زن و مرد گفت: از نظر قرآن زن و مرد مانند لباس و پوشاننده عیوب همدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید کریمی، مدیر گروه کلام مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه سراسر کشور در نشست تخصصی بخش حوزوی با عنوان "جایگاه زن و مرد از منظر قرآن، روایات و علم" گفت: پیش از هر نکته باید علت بایدها و نبایدهای مذهبی و دین خود را شناسایی کنیم. به عنوان مثال اگر خدا روزه گرفتن را واجب کرده علت آن چیست؟

وی بیان کرد: خدا اگر روزه را برای مومنین واجب کرده برای تمرین کردن در نخوردن و آشامیدن و رسیدن به هدف خویشتن داری و تقوا در امر و نهی الهی است.
حجت الاسلام کریمی تاکید کرد: انسان باید حکمت احکام الهی و واجبات و محرمات را بشناسد. اگر علوم تجربی عالم به حکمت اوامر الهی شوند، بسیاری از حقایق جهان کشف می شود. 
وی با اشاره به تفاوت های میان زن و مرد و نگاه اسلام به این تفاوت عنوان کرد: با توجه به اینکه از لحاظ فیزیکی تفاوت های بسیاری میان زن و مرد وجود دارد، اما نگاه اسلام از نظر انسانی، عقیدتی، اخلاقی به زن و مرد یکسان است.
وی افزود: طبق نص قران کریم زن و مرد از لحاظ فکری، عاطفی دارای تفاوتهایی هستند اما پوشاننده و مکمل یکدیگرند.
حجت الاسلام کریمی با اشاره به آیه ای از کلام الله مجید در خصوص توانمند بودن مردان بر زنان یادآور شد: این آیه اشاره به قدرت اقتصادی مردان نسبت به زنان دارد و مسئله نفقه را مطرح می کند.

پایان پیام/

 

کد خبر 273287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha