حجت الاسلام پناهیان: گوش دادن به حرف فاسق امام حسین(ع) کشی می آورد

حجت الاسلام پناهیان، ضمن برشمردن صفات انسان های فاسق، گفت: نتیجه گوش دادن به سخنان افراد فاسق واقعه عاشورا را به دست کوفیان رقم می زند.


به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری مراسم یک شب نورانی در نمایشگاه قرآنی امشب 26 تیرماه از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 24 برگزار شد و حجت الاسلام علیرضا پناهیان پیرامون سبک زندگی قرآنی و اسلامی به سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به شرایط انسان های فاسق از نگاه روایات تصریح کرد: افرادی به دنبال تهمت زدن به دیگران، لهو و لغو و دو به هم زنی هستند مصداق انسان های فاسق اند و اگر این افراد در رسانه های خبری جایگاه پیدا کنند بر ما است که در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی و قرآنی به سخنان آنها گوش ندهیم.
همچنین انسانی که دست به هر گناه بزرگی می زند و با لذت، شهوت و هول غالب به آن گناه می پردازد مصداق آدم فاسق است.
وی افزود: انسانی که به فسق خود ادامه می دهد به مرحله کفر می رسد، همچنین انسان فاسق در هر دینی که باشد نفرت انگیز است در ایات قرآن نیز بارها به کلمه فسق اشاره شده و اولین فاسق عالم ابلیس است که در برار گناه خود اصرار ورزید.
حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: خداوند در برابر گناه حضرت آدم(ع) از کلمه فسق استفاده نمی کند واز آن به عصیان یاد می نماید، یعنی گناهی که تکرار نشده مصداق شرایط فاسق نیست.
وی با بیان این مطلب که باید انسان فاسق را شناخت و از سخنانش پرهیز کرد، تصریح کرد: تبعیت از حرف فاسق جز پشیمانی نتیجه ای ندارد همچون مردم کوفه که به سخنان یک انسان فاسق گوش دادند ودر مقابل امام حسین(ع) ایستادند.
پایان پیام/
 

کد خبر 274079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha