257نماینده دراقدامی انقلابی واسلامی ازمردم لیبی،یمن وبحرین حمایت کردند

257 نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دخالت‌های آمریکا در حوادث داخلی کشورهای منطقه دخالت عربستان سعودی در بحرین را دارای عواقب خطرناکی برای حاکمیت نامشروع رژیم سعودی دانستند.


به گزارش خبرگزاری شبستان، در این بیانیه که در پایان جلسه سه‌شنبه 24 اسفند مجلس و از سوی محمد دهقان، عضو هیئت‌رییسه مجلس قرائت شد، آمده است: با خیزش ملت‌های مسلمان برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا علیه دیکتاتورهای حاکم و سرنگونی حاکمان اصلی مصر و تونس و تهدید منافع نامشروع آمریکا و اسراییل غاصب در منطقه، تلاش و توطئه این قدرت‌های ستمکار برای جلوگیری از تهدید بیشتر منافع خود افزایش یافته است.

سفرهای پی در پی مقامات آمریکا به مصر و برنامه‌ریزی برای دخالت نظامی در لیبی بخشی از تلاش‌های مذبوحانه است.

حضور وزیر دفاع آمریکا در بحرین که منجر به تحریک حکام منطقه و افزایش خشونت و لشکرکشی عربستان سعودی و برخوردهای خشن پلیس بحرین با مردم شد،‌ نمونه دیگری از این تلاش‌های ناجوانمردانه شیطان بزرگ و وابستگان این رژیم است.

حمایت آمریکا از حاکمان بحرین و سایر کشورهای عربی و اسلامی بار دیگر نفاق و دروغ‌گویی مدعیان حقوق بشر و دموکراسی را آشکار کرده است.

ما نمایندگان مجلس ضمن محکوم کردن جنایات آمریکا و حاکمان بحرین، لیبی ویمن در این مرحله حساس از قیام این ملت‌ها را اعلام می‌کنیم.

ما بر اساس وظیفه اسلامی و انسانی خود و با توجه به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) از مردم انقلابی یمن، لیبی و بحرین و سایر ملت‌های به پا خاسته علیه حکومت‌های نامشروع و وابسته حمایت کرده و ضمن همدردی با خانواده‌های شهدا و جانبازان این خیزش عظیم، از نیروهای ارتش و امنیتی این کشورها می‌خواهیم به خاطر این دیکتاتور جنایتکار دست خود را به خون جوانان آلوده نکنند، در این زمان حساس به مسئولیت تاریخی خود عمل کنند و ضمن پشتیبانی از مردم مظلوم و به پا خاسته، ‌گام نهایی را برای سرنگونی حاکمان جانی بردارند.

در این میان سرنگونی هر چه سریع‌تر حاکم جنایتکار لیبی بهانه را از آمریکا و سایر بیگانگان برای دخالت نظامی در این کشور را سلب می‌کند.

امروز بر همگان روشن شده است که ملت‌های به پا خاسته در بحرین، لیبی و یمن تا سرنگونی حکام نامشروع خود از پای نخواهند نشست.

تلاش‌های آمریکا و اعزام نیرو از سوی حکام عربستان به بحرین و آلوده شدن دست حاکمان این کشور به خون مردم بحرین، نه تنها مانع اراده ملت بحرین نمی‌شود،‌ بلکه دخالت عمال عربستان سعودی در بحرین عواقب خطرناکی برای حاکمیت نامشروع رژیم سعودی نیز خواهد داشت.

در پایان ما نمایندگان مجلس از حاکمانی که هنوز گرفتار خشم ملت‌های خود شده‌اند، می‌خواهیم هر چه زودتر به دامن اسلام و ملت‌های مسلمان خود برگردند و زمینه دخالت ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش را فراهم کنند و منافع ملت‌های خود را پیش از این فدای خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی نکنند.

گفتنی است در شرایطی که موج بیداری اسلامی با سرعتی غیرقابل پیش بینی دیکتاتورهای منطقه را سرنگون میکند،خبرهای ضدو نقیضی از وزارت خارجه به گوش میرسد که از عبدالله اردنی پادشاه خائن اردن برای سفر  به ایران دعوت به عمل آمده است.بدون شک مواضع انقلابی رئیس دولت نهم و دهم در به وجود آمدن این موج بیداری اسلامی بسیار موثر بوده است اما به نظر میرسد مواضع و عملکرد وزارت خارجه ازموج بیداری اسلامی عقب افتاده است.  

 

 

پایان پیام/

کد خبر 27460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha