معلمان قرآن باید دانش آموزان را با مفهوم و اصل عدالت آشنا کنند

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان، اظهار داشت: باید خودشناسی، عزت نفس، خودباوری، آشنایی با مفهوم و اصل عدالت و آزادی را به دانش آموزان یاد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، ذوالفقار کیانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان، امروز(29 تیر) در مراسم اختتامیه مرحله اول دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه فرهنگیان استان، با بیان اینکه قرآن برای ما شفا، رحمت و هدایت است، گفت: بسیاری از افراد در جامعه هستند که با وجود توان و استعداد، در این مسیر الهی که همان قرآن آموزی است، قرار نمی گیرند از این رو باید قدر این نعمت های الهی را دانست.

 

وی خطاب به معلمان شرکت کننده در دوره تربیت معلم قرآن، افزود: اگر شما بنیان تعلیم کودکان را در سنین اولیه بر اساس آموزه‌های دینی قرار دادید، این آموزه‌ها موفقیت آنها را تا پایان عمر و پس از آن به ارمغان خواهند آورد.

 

کیانی، معلمان قرآن باید چند کار را به دانش آموزان آموزش انجام دهند، تصریح کرد: آموزش خودشناسی، عزت نفسی که خدا برای بشر قرار داده، پرورش خودباوری در دانش آموزان، آشنا کردن آنها با مفهوم و اصل عدالت و در پایان آزادی است.

 

وی با اشاره به کسب رتبه ‌های برتر در مسابقات قرآن، نماز و عترت توسط دانش ‌آموزان استان خطاب به معلمان قرآن شرکت‌ کننده در این مراسم عنوان کرد: دست ‌پروردگان شما در آموزش و پرورش در 7 سال پیاپی در مسابقات کشوری رتبه اول را به دست آوردند و امسال نیز با تلاش شما در مسابقات قرآن و معارف اسلامی رتبه اول را در مرحله اول کسب کردند.

 

وی با اشاره به استخدام 352 نیروی جدید معلم قرآنی در اداره کل آموزش و پرورش، اذعان داشت: انتظار داریم معلمان قرآن مسیر پیشرفت را ادامه دهند و ما پیگیر صدور گواهی ضمن خدمت برای شرکت‌کنندگان دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن هستیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 274716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha