برگزاری دومین جشنواره سبط النبی در مسجد قاسم بن الحسن(ع)

خبرگزاری شبستان: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری دومین جشنواره سبط النبی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مسجد قاسم بن الحسن(ع) با بخش هایی چون خطابه، شعرخوانی و مداحی خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد خبرگزاری شبستان از برپایی جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: امسال نیز  این جشنواره در نیمه مبارک رمضان برگزار می شود و همچون سال گذشته به بسیاری از ائمه جماعات و ائمه جمعه از طریق ستاد نماز جمعه و دفتر مرکز رسیدگی به امور مساجد در خواست می شود که در ایام ولادت با سعادت آن حضرت مراسم خوبی را در سراسر کشور برگزار کنند.

 

وی جشن و سرور، شعرخوانی، مداحی و خطابه را از بخش های برنامه میلاد امام حسن مجتبی(ع) نام برد و بیان کرد: دومین جشنواره سبط النبی در تهران، چهارشنبه دوم مرداد (15رمضان) روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) قبل از نماز مغرب و عشاء در مسجد قاسم بن الحسن(ع) با سخنرانی استاد صمدی آملی و با حضور قاریان برجسته بین المللی و در روز میلاد در امام زاده صالح تهران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اختری با اشاره به اینکه این برنامه در دیگر مساجد و محافل نیز برگزار می شود، تصریح کرد: قرار بود، کنگره سبط النبی در ماه مبارک رمضان امسال برگزار شود که زمان برگزاری این کنگره به زمان دیگری موکول شد اما فراخوان شرکت در این کنگره از طریق سایت دبیرخانه کنگره سبط النبی اعلام شده است که پس از ارسال آثار و مقالات و بررسی هئیت علمی، مقالات برتر در کنگره ارایه می شود.

 

فراخوان جشنواره سراسری شعر سبط النبی(ع) به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف شخصیت والای چهارمین معصوم و دومین امام و پیشوا حضرت امام حسن مجتبی (ع) اخیرا منتشر شد. شناخت و آشنایی هرچه بیشتر دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با شخصیت والای امام حسن مجتبی(ع)، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به اهل بیت عصمت و طهارت بویژه امام حسن مجتبی (ع)، حضور پر نشاط هنرمندان علاقه مند به اهل بیت(ع) و ارائه آثار هنری خود در قالب رشته های جشنواره از جمله اهداف این رویداد فرهنگی است.

 

برگزاری دومین جشنواره سبط النبی به همت ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مسجد قاسم بن الحسن(ع)، ستاد نماز جمعه تهران، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و فرهنگسرای اخلاق برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 274730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha