حفظ امنیت اطلاعات و حریم اشخاص در طرح سلامت مجازی

خبرگزاری شبستان: رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه امنیت اطلاعات و حریم اشخاص حایز اهمیت است، گفت: اپراتور سلامت مجازی موظف است ظرف دو سال خدمات خود را به محدوده تعیین‌شده گسترش دهد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، اخوان، رییس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم معرفی و اعطای مجوز اولین اپراتور خدمات سلامت مجازی کشور با بیان این مطلب گفت: بعد از تشکیل شورای فضای مجازی و فرمایشات رهبری مبنی بر استفاده حداکثری از فضای مجازی یکی از وظایف اصلی استفاده حداکثری از فضای مجازی در ابعاد مختلف و تشکیل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این بخش قرار گرفت.

 

وی با اشاره به وجود خلأهای فراوان در این بخش اظهار کرد: دستگاه‌ها به تنهایی قادر به پرکردن این خلأها نیستند، یکی از این خلأها فعالیت بین دستگاهی است که مرجعی برای هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق هماهنگی‌های بین بخشی با راه‌اندازی این اپراتور محقق شد، گفت: این سرویس با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات راه‌اندازی شد. از طرفی برخلاف مدل‌های قبلی که سعی می‌کردیم در فعالیت‌ها دولت به عنوان تصدی‌گری فعالیت‌ کند این سرویس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

 

اخوان ادامه داد: سه اپراتور تلفن همراه در دورافتاده‌ترین نقاط کشور سرویس ارایه می‌دهند که برایشان مقرون به صرفه نیز هست اما متأسفانه از تکنولوژی‌های موجود معمولا در حوزه خدمات محدود بهره گرفته می‌شود.

 

رییس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: مرکز ملی فضای مجازی بنا به ورود برای صدور مجوزها برای فعالیت مراکز بهداشتی را نخواهد داشت و به عنوان تبیین‌کننده مجوزها فعالیت خواهد کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 275475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha