جشنواره کتابت قرآن کریم در اراک برگزار شد

دومین جشنواره کتابت قرآن کریم با عنوان ˈنورالثقلینˈ (1 مرداد) به مناسبت ماه مبارک رمضان و همزمان با شب میلاد امام حسن(ع) در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت.

مهدی قاسمی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک گفت: این جشنواره به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب میلاد با سعادت امام حسن(ع) با حضور هنرمندان برجسته استانی برگزار شد.


وی هدف از برپایی این جشنواره را ترویج فرهنگ و معارف دینی و همچنین گرایش هر چه بیشتر هنرمندان به احکام الهی دانست و افزود: حضور گسترده هنرمندان در این جشنواره نشان از علاقمندی این قشر به مفاهیم قرآنی است.

 

قاسمی اضافه کرد: بیش از 70 نفر از هنرمندان خوشنویس اراکی به کتابت آیات اخلاقی قرآن کریم با محوریت حُسن خلق می پردازند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: همچنین در این جشنواره دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) کتابت خواهد شد.

 

وی همچنین به بخش عملی دومین جشنواره کتابت قرآن کریم نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش هنرمندان به صورت عملی درخواست های بازدیدکنندگان را مبنی بر آیات و اسامی ائمه اطهار(ع) در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند.


قاسمی در ادامه از برپایی نمایشگاه آثار خلق شده توسط خوشنویسان در جشنواره سال گذشته نیزخبرداد و گفت: در این نمایشگاه که از 30 تیرماه سال جاری به مدت پنج روز در فرهنگسرای آیینه اراک دایر است، آیات جزء سی ام قرآن کریم که سال گذشته توسط خوشنویسان استان مرکزی کتابت شده در معرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 275984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha