امسال بازدید از نمایشگاه قران در برنامه های مسئولین جایی نداشت

نمایشگاه بین المللی قران کریم همچون سنوات گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان در محل مصلی امام خمینی (ره) در حالی به روز های پایانی خود نزدیک می شود که امسال مسئولین استقبال و اشتیاق کمی برای بازدید از آن داشتند.


خبرگزاری شبستان: از ابتدای برافراشتن پرچم برحق جمهوری اسلامی ایران در این مرز و بوم به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) و پس از انکه موج بیداری اسلامی مرزهای بسیاری از کشورهای جهان را در نوردیده است هنوز در کشوری که ام القرای جهان اسلام است مسولین آن برای بازدید از نمایشگاه قران اشتیاقی ندارند و حضور انها بسیار کمرنگ تر از آن است که بتوان تصور کرد.و حتی بتوان آنرا با آمار سالهای قبل مقایسه نمود. بطوری که مراسم افتتاحیه و نشستهای جنبی نمایشگاه قران از حضور مسئولین و چهره های برجسته سیاسی، فرهنگی خالی است.


البته سازمانها، نهادها و مسولین بسیاری در حال حاضر در حوزه فرهنگی و دینی کشور فعالیت می نمایند که برای حضور در کوچکترین رخدادهای فرهنگی که در سایر کشورها برگزار می شود از یکدیگر سبقت می گیرند تا در لیست اعزامی برای بازدید از این نمایشگاه و حضور در آن همایش باشند و همیشه از دستاوردهای سفر به این گونه برنامه ها برای افزودن بر غنای فرهنگی کشور می گویند و بر خود می بالند گویی که اگر این مسافرت با هزینه دلاری بیت المال صورت نمی گرفت سلمه ای به عالم اسلام و فرهنگ این مرز و بوم وارد می شد.


در کشوری که موازی کاری و احساس تکلیف در آن جزو لاینفک برنامه های مسئولینش است چگونه است که امسال هیچکدام از این دولتمردان بازدید از نمایشگاه را جزو وظایف خود نمی دانند تا شاید رشک بقیه مسئولین را برای موازی کاری برانگیزند. و آنها در ماه مهمانی خدا بتوانند باحضور در نمایشگاه قرآن بتوانند بهره ای از نمایشگاه قرآن ببرند.
 

سیستم نامناسب تهویه مطبع، گرمای هوا و هزاران دلیل دیگر این چنینی نباید در اراده مسئولینی که در کشور اسلامی فعالیت می نمایند جهت بازدید از این رویداد بزرگ قرآنی خللی ایجاد نماید.هرچند در کنار این امر شاید بتوان عدم انسجام کافی در برنامه و اراده متولیان برگزاری نمایشگاه قران را از دیگر دلایل عدم حضور مسئولین در این نمایشگاه دانست، در جایی که مسئول تشریفات این نمایشگاه مسئولیت های دیگری نیز برعهده گرفته است کاملا بدیهی است که برخی از وظایف محوله را نتواند به درستی به انجام برساند.

 

نمایشگاه قران کریم امسال دارای 38 بخش مختلف است که با توجه به عناوین آن نتیجه گیری می کنیم که توجه به ذائقه تمامی مخاطبین هدف اصلی آن است اما بسیاری از این بخش ها فاقد برنامه مشخصی جهت اغنا و بهره گیری مخاطبینی است که از راههای دور و نزدیک به این نمایشگاه آمده اند، جابجایی هر ساله عناوین بخش ها و مدیران آن از دیگر اقدامات غیر قابل توجیه در نمایشگاه قرآن است که نمایشگاه قران را از هدف نهایی آن که تبدیل آن به نمایشگاهی با غنایی ژرف از دسترس دور می سازد.

 

با گذشت بیش از بیست دوره از برگزاری نمایشگاه قران مسولین این نمایشگاه می توانند با آسیب شناسی گذشته و نیاز مخاطبین قرآن کریم که به لطف خداوند در این کشور کم نیستند و هر مانعی را برای دستیابی به معارف قران کریم به جان می خرند، طوری برنامه ریزی کنند که از این نمایشگاه استفاده چشمگیری نمایند.


پایان پیام/

کد خبر 277778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha