جریان های مقاومت برای اسلام و مسلمین عزت آفرین است

خبرگزاری شبستان: نمونه بارز مقاومت در تاریخ اسلام قیام اباعبدالله (ع) است، ایشان زمانی که دریافتند اسلام از حرکت طبیعی منحرف شده است تنها راه بازگشت به سیره پیامبر (ص) را در مقاومت دیدند.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، کرسی آزاداندیشی با موضوع سازش یا مقاومت به همت غرفه هویت ما سه شنبه، هشتم مرداد در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
بنابر این گزارش، در این کرسی محمدهادی تسخیری، مشاور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همچون لیبی مقاومت را عنوان شاخه ای از جریان بیداری اسلامی دانست و گفت: هم اکنون در جهان اسلام کشورهای مختلفی ادعای مقاومت در برابر دشمن را دارند که از جنبه آرمانگرایی به دو گروه تقسیم می شوند.
وی اظهار کرد: یکی گروه آنقدر در آرمانگرایی غرق شده است که با اقدامات خود جنایت را رقم می زند نظیر اتفاقاتی که امروز در سوریه و عراق شاهد آنها هستیم، اما گروه های دیگری نیز هستند که در کنار آرمانگرایی به حقایق نیز توجه دارند که حزب الله لبنان و در سطحی محدودتر جنبش حماس از نمونه آنها به شمار می روند.
تسخیری در مقایسه انقلاب اسلامی ایران با جریانات انقلابی در منطقه عنوان کرد: ما از نعمت انحصاری رهبری دلسوز و آگاه برخوردار هستیم، در 40 سفری که به کشورهای مختلف داشته ام، هر زمان صحبت از رهبری ایران شده است، افراد حقیقت طلب و منصف رهبر ایران را تکریم کرده اند و صحبت های ایشان در حوزه آرمانخواهی و حقیت طلبی می تواند به افکار دانشجویان سامان دهد.
پس از بخش نخست صحبت های این کارشناس گروه دانشجویان مخالف حمایت های مالی ایران از کشورهای عربی را در حالی که نسل جوان با مشکلات مالی درگیرند را به چالش کشیدند و از سوی دیگر تاکید کردند که ممکن است مواضع جریان های مقاومتی که ما از آنها حمایت می کنیم همچون حماس، تغییر کند بنابراین باید باید توجه داشته باشیم که این حمایت ها، به خاکریز دشمن علیه ما تبدیل نشود.
پس از آن گروه دانشجویان موافق جریان مقاومت و حمایت از آن، این حمایت ها را ضامن گسترش دامنه منافع ملی اعلام کردند تا جایی که مرز مقاومت امروز تا اسرائیل کشیده شده است. و حمایت از سوریه در شرایط تحریم را پیروزی بزرگ برای ایران دانستند.
همچنین از نظر گروه موافق حمایت از همنوع، خصلتی انسانی است که مورد تاکید آموزه های دینی نیز قرار دارد و تنها به جنبه مادی خلاصه نمی شود. بلکه ما در مواضع مختلف همچون راهپیمایی روز جهانی قدس و نیز کناره گیری از مبارزه با ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی از مردم فلسطین حمایت کرده ایم.
این گزارش می افزاید: تسخیری پس از طرح نظارت مخالف و موافق جریان مقاومت با طرح این سوال که ابتدا باید بدانیم مقاومت ارزش است یا ضدرارزش؟ گفت: نمونه بارز مقاومت در تاریخ اسلام قیام اباعبدالله (ع) است، ایشان زمانی که دریافتند اسلام از حرکت طبیعی منحرف شده است تنها راه بازگشت به سیره پیامبر (ص) را در مقاومت دیدند و همه هستی خود را در این مسیر فدا کردند و تاریخ ثابت کرد که خون بر شمشیر پیروز است.
وی با اشاره به انحراف برخی حرکت های اسلامی در عصر معاصر ابراز کرد: نمونه بارز چنین حرکاتی پان عربیسم بود که اخوان المسلمین علیه آن شکل گرفت.
تسخیری انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین جریان مقاومت در تاریخ معاصر معرفی کرد و افزود: این جریان در برابر رژیم پهلوی و نیز استکبار آمریکا که می کوشید اسلام آمریکایی را در منطقه غالب کند، ایجاد شد و به پیروزی دست یافت.
وی با بیان اینکه ما مقاومت حزب الله و جنبش حماس را داریم، تصریح کرد: در مقابل چنین جریان های مقاومتی، شاهد جریان های تکفیری هستیم که در کشورهای مختلف همچون مصر، تونس، سوریه و عراق و ... جنایت های بی شمار را رقم می زنند.
تسخیری با تاکید بر اینکه نباید به بهانه اشتباهات کوچک همراهانمان را طرد کنیم، خاطرنشان کرد: این مقاومت ها همچون مقاومت 22 روزه لبنان و 33 روزه غزه براز اسلام و مسلمین افتخار و عزت درپی دارد.
پایان پیام/

 

کد خبر 277876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha