120 نقطه استان مرکزی میزبان راهپیمایان روز جهانی قدس

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در 120 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس هاشمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک گفت: حضرت امام خمینی(ره) با شناخت نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان امت بزرگ اسلامی و با تبیین مواضع صحیح و تعریف و ترسیم ماهیت حقیقی و اهداف پلید نظام صهیونیسم بین‌الملل برای جهانیان، روز جهانی قدس را به عنوان نوک پیکان توجه جهان اسلام و مسلمانان جهان به تحولات فلسطین و نقطه عطف در مبارزه و مقابله با صهیونیسم بین‌الملل نامگذاری کرد.


وی افزود: طی سالهای گذشته همواره آزادی مسجد الاقصی به عنوان اولین مساله جهان اسلام و ملل آزاده دنیا و راهبردی استراتژیک برای مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی شناخته شده است.


حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و امام خمینی (ره) حضور در راهپیمایی روز قدس را یک وظیفه دینی دانستند چراکه این موضوع با سرنوشت دیگر مسلمانان مرتبط است.
 

وی با بیان اینکه تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری روز قدس، مصیبت اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی کرد گفت: همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یکدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا اسرائیل نتواند به اشغال سرزمین های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف نموده و از پای درآورد.

 

رییس ستاد قدس و انتفاضه استان خاطرنشان کرد: این روز در جهان اسلامی تأثیر بسزایی دارد و شاهد هستیم که هر ساله روز جهانی قدس با وحدت رویه و انسجام هرچه بیشتر در کشورهای اسلامی و حتی در بعضی کشورهای غیر اسلامی برگزار می شود و مسلمانان با تجمع و شرکت در راهپیمایی ها از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و این روز را با این حضور زنده نگاه می دارند.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه در سال جاری نیز بی شک مردم قدرشناس و آگاه ایران اسلامی در سراسر کشور به ویژه نقاط شهری و روستایی استان مرکزی حضوری کم نظیر و پرشور خواهند داشت، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس در لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی ها و تحریم های بی نتیجه غرب علیه نظام و مردم ایران خواهد بود.


وی اضافه کرد: تشکیل 12 ستاد در سطح شهرستانهای تابعه استان جهت برگزاری شایسته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از برنامه های این ستاد است که راهپیمایی عظیم و با شکوه روز جهانی قدس در 120 نقطه شهری و روستایی این استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

هاشمی با اشاره به برنامه های جانبی ایام منتهی به روز قدس نیز ابراز داشت: برگزاری مسابقه بزرگ قدس با مشارکت صدا و سیما و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و برپایی ایستگاه های نقاشی در مسیر راهپیمایی از جمله این برنامه ها خواهد بود.


وی با بیان اینکه تصاویر مراسم راهپیمایی بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، از طریق صدا و سیمای مرکز اراک و شبکه های سراسری به طور مستقیم پخش خواهد شد افزود: برگزاری 10 نمایشگاه کاریکاتور و عکس، 35 مسابقه فرهنگی ورزشی با یاد و نام انتفاضه قدس و چاپ ویژه نامه، پوستر و بروشور از دیگر اقدامات صورت گرفته در این باره است.


حجت الاسلام هاشمی هاشمی یادآور شد: راهپیمایی روز جهانی در شهر اراک، راس ساعت 11 صبح روز جمعه از مسیر میدان شهداء، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری، میدان سرداران به سمت مصلی بیت‌المقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهر برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 278176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha