مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی،امروز(5 تیر) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های سی و سومین سالروز گرامیداشت شهدای هفتم تیر در استان مرکزی پرداخت و گفت: این مراسم معنوی با حضور گسترده مردم و مسئولان در 20 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه به همین مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی هنری نیز در نقاط مختلف استان برگزار می شود، افزود: برپایی نمایشگاه‌ های عکس و کتاب، چاپ بروشور زندگی‌نامه شهدای هفتم‌تیر، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین کارکنان ادارات دولتی، برگزاری گفتمان های سیاسی اجتماعی در مراکز علمی آموزشی و دانشگاه ها و تجلیل از خانواده های گرانقدر شهدای هفتم تیر استان از جمله برنامه های اجرایی به این مناسبت است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این مراسم در راستای تکریم و تجلیل از حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام هفتم تیرماه 1360، تحلیل ابعاد فاجعه، بررسی علل و عوامل، کنکاش درخصوص چرایی و تشریح چگونگی و ابعاد ناشناخته و کمتر موردتوجه قرار گرفته‌ آن حادثه برگزار می شود.

 

این مقام مسئول پیامدها، عبرت‌ها و آسیب‌شناسی موضوعی، درس‌آموزی از آن واقعه، تبیین شخصیت‌ها و چهره‌های شاخص و تعریف جایگاه شهدای هفتم تیر در روند تثبیت نظام اسلامی و بارور شدن نهال انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم دانست.

 

حجت الاسلام هاشمی همچنین از برگزاری یادواره شهدای هفتم تیر استان نیز خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 10 صبح روز شنبه هفتم تیرماه در محل کانون امام علی(ع)، با سخنرانی سردار آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه، همراه با حضور جمعی از مسئولان و آحاد مردم شریف شهر اراک برگزار خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 379870

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha