قیام 15 خراد منشا و سرآغاز انقلاب ایران بود

خبرگزاری شبستان: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قیام خونین 15 خرداد سال 42 منشاء و سرآغاز انقلاب بزرگ ایران اسلامی بود.

حجت الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای قیام 15 خرداد سال 42 به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: قیام خونین 15 خرداد در سال 42 به عنوان منشا و سرآغاز انقلاب بزرگ ایران اسلامی ایران و سرکوبی ظلم و ظالم بود.


وی با اشاره به اینکه به رشادت های بزرگ مردان و دلیرمردان ایران اسلامی در قیام 15 خرداد، افزود: اگرچه در این روز خون های زیادی به زمین ریخته شد اما پیوند معنوی توده های مردمی با مرجعیت دینی برقرار و رابطه امام و امت را محکمتر کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این پیوند قلبی و ایمانی و نتیجه پانزده خرداد در 22 بهمن 57 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.

 

وی به بیان اینکه برنامه های مختلفی برای بزرگداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد پیش بینی شده است افزود: 12 مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد نیز در سطح استان پیش بینی گردیده است که این مراسم در شهر اراک طی روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام الهامی نیا از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.


حجت الاسلام هاشمی برپایی جلسات هم اندیشی در مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه سراسر استان، برگزاری 20 محفل انس با قرآن در مساجد ، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری شامل مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، شب شعر، چاپ پوستر و ویژه نامه، نصب بنر و فضاسازی شهری را از دیگر برنامه های اجرایی بمناسبت بزرگداشت قیام 15 خرداد عنوان کرد.


این مقام مسئول ادامه داد: در راستای ترویج اندیشه و تبیین ابعاد مختلف زندگی پرفروغ امام راحل در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بالغ بر 20 هزار جلد کتاب، نرم افزار چند رسانه ای و ویژه نامه تدوین و جهت توزیع در بین علاقمندان طی ایام 14 و 15 خرداد در سراسر استان توزیع خواهد شد.


حجت الاسلام هاشمی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان دانست و بیان کرد: این انقلاب عظیم با تدبیر و هدایت خمینی کبیر اتفاق افتاد و هم‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل گردیده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این رمز ماندگاری مکتب حضرت امام خمینی(ره) است که امروز پس از گذشت بیش از دو دهه از رحلت آن بزرگ‌مرد در سایه رهبری فرزانه انقلاب، با شکستن تمامی حصارهای زمانی و مکانی پیام انقلاب اسلامی را به آن سوی مرزهای سیاسی، جغرافیایی ایران اسلامی رسانده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 373411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha