برگزاری مراسم ارتحال امام در بیش از 50 نقطه شهری و روستایی استان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در بیش از 50 نقطه شهری و روستایی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس هاشمی٬ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن اعلام برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به اعلام برنامه های بزرگداشت 14 و 15 خرداد در استان مرکزی پرداخت و گفت: این مراسم صبح روز چهاردهم خرداد در بیت تاریخی حضرت امام در شهر خمین و از ساعت 11 همین روز نیز در مصلای بیت المقدس اراک با حضور اقشار مختلف مردم و ارادتمندان آن امام بزرگوار برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به ابعاد شخصیتی و اندیشه های امام راحل گفت: ابعاد وجودی حضرت امام، سرشار از برجستگی ها و خصایص ممتازی است که هر یک به نوبه خود و به تنهایی کافی است تا از امام چهره ای استثنایی و سرآمد معرفی کند.

 

مسئول کمیته اجرای مراسم ستاد ارتحال امام(ره) استان ادامه داد: به منظور آگاهی بخشی و اشاعه سیره عمل و اندیشه های تابناک آن امام بزرگوار به ویژه در ایام منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بیش از 30 هزار جلد کتاب مرتبط تهیه و در بین علاقمندان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام هاشمی اعزام زائران به مرقد مطهر امام راحل، برگزاری 40 مسابقه فرهنگی ورزشی، برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی و عکس، برگزاری مسابقه وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و 20 محفل انس با قرآن در مساجد ، شب شعر و گفتمانهای علمی فرهنگی در سطح مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه، را از دیگر برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام در سطح استان مرکزی اعلام نمود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه، قیام خونین 15 خرداد در سال 42 را منشا و سرآغاز انقلاب بزرگ ایران اسلامی دانست و گفت: قیام پانزده خرداد اصیل ترین جنبش مذهبی و مردمی در تاریخ معاصر ایران است.


حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه بمناسبت نیم قرن سالگرد قیام خونین 15 خرداد بیش از 70 برنامه فرهنگی مذهبی در این استان پیش بینی شده است افزود: مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد در 50 نقطه شهری و روستایی استان برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه پیروزی های بزرگ ملت ایران در ابعاد گوناگون و به ویژه در سال های اخیر همه و همه مدیون و وامدار انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد است اظهار داشت: اگرچه در این روز خون های زیادی به زمین ریخته شد اما پیوند معنوی توده های مردمی با مرجعیت دینی برقرار و رابطه امام و امت را محکمتر کرد و نتیجه پانزده خرداد در 22 بهمن 57 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: حرکت کاروان غم به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و قیام 15 خرداد، برپایی 10 کرسی آزاد اندیشی و جلسه هم اندیشی در مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه سراسر استان، برگزاری 20 محفل انس با قرآن در مساجد، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری شامل مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، شب شعر، چاپ پوستر و ویژه نامه، نصب بنر و فضاسازی شهری و پخش سلسله گفتمان های نیم قرن 15 خرداد از طریق صدا و سیمای استان از دیگر برنامه های این ستاد است.


وی با اشاره به تقارن ایام قیام 15 خرداد با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) افزود: به همین مناسبت حرکت کاروان غم با حضور پرشور هیئات مذهبی و عاشقان آن امام همام از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه پانزدهم خرداد از محل میدان شهداء به سمت مصلای بیت المقدس اراک همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 259842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha