13 آبان نماد عزت، اقتدار و استکبار ستیزی ملت ایران است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکباز و نماد عزت و اقتدار ملت مسلمان ایران دانست.

حجت الاسلام عباس ها شمی، مشئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار به خبرنگار شبستان گفت: 13 آبان یاد آور حماسه آفرینی نسل جوان جامعه اسلامی است که با رشادت خود لانه جاسوسی را در هم شکسته و اوج انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد برگزاری گرامیداشت مراسم 13 آبان در استان مرکزی تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: کمیته طلاب و روحانیون، کمیته د انش آموزی و دانشجویی و کمیته اجرایی از جمله کمیته های تشکیل شده در این ستاد است.

 

حجت الاسلام هاشمی، افزود: نوشتن جملاتی از حضرت امام (ره) و مقام رهبری در سربرگ مکاتبات اداری، تهیه بروشور با عنوان چرا مرگ بر شاه می گوییم، تهیه و ارایه کتاب بیانات انقلاب حاوی سخنرانی های مقام رهبری در رابطه با آمریکا، تبیین اندیشه های تابناک امام خمینی(ره)، تهیه کتاب ایران و آمریکا حاوی رهنمودهای امام راحل(ره) پیرامون آمریکا و برگزاری مسابقه از محتویات کتاب، تهیه پلاکارد، پوستر، بروشور، انتشار ویژه نامه های دانش آموزی و دانشجویی از جمله برنامه های تبلیغاتی برای این ایام است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری نشست های سیاسی با حضور دانش آموزان و شخصیت های برجسته استان، مراسم تجلیل از دانش آموزان نمونه و برگزیده در عرصه های مختلف، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری سلسله نشست های به منظور بررسی اندیش های امام خمینی(ره) و حضور گسترده اقشار مختلف جامعه در تجمع روز جهانی مبارزه با استکبار را از دیگر برنامه های پیشنهادی برای 13 آبان عنوان کرد.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، به صدا در آمدن زنگ مرگ بر آمریکا در مدارس، گلباران گلزار شهدا، برگزاری مسابقه ورزشی در رشته های مختلف، برگزاری مسابقه تحت عنوان جملات کوتاه و پر معنی که به وقوع 13 آبان اشاره دارد، برگزاری مسابقه تهیه روزنامه دیواری، طراحی و خشنویسی در بین دانش آموزان با موضوات مرتبط با وقایع سه گانه 13 آبان و برگزاری مسابقات قرآن در رشته های مختلف قرآنی را از دیگر برنامه های گرامیداشت یوم الله 13 آبان دانست.

 

وی با اشاره به اینکه 13 آبان یادآور رخداد های مهم و تاریخی در ایران اسلامی است، ادامه داد: رخداد اول در سال 43 با تبعید حضرت امام خمینی(ره) برای مقابله به رژیم ستم شاهی با فعالیت های سیاسی حضرت امام شروع می شود تا بتوانند جلوی انقلاب را بگیرند ولی غافل از اینکه هدایت ها و ارشادات پیامبر گونه امام خمینی(ره) از دوردست نیز زمینه های انقلاب را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام هاشمی، رخداد دوم را حمله رژیم شاه در 13 آبان 57 به دانش آموزان دین خواه و اسلام خواه عنوان کرد و و بیان داشت: در 13 آبان 58 نیز نسل جوان جامعه اسلامی با تبعیت از رهبر و ولی امر خود لانه جاسوسی را تسخیر کردند که امام خمینی (ره)این روز را روز ملی مبارزه با استکبار و انقلاب دوم نامید.

 

وی لغو کاپیتولاسیون را رخداد دیگری دانست که در آن دوران به وقوع پیوست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) دستور لغو این قرار داد ننگین را صادر کرد؛ ملت مسلمان ایران اسلامی باید با ارج نهادن و برگزاری مراسم های مختلف قدر این روزها را بدانند و آن را برای نسل جوان تبیین کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 77425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha