مسابقات لیگ قرآنی ابتکاری نو در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش دانشگاهی با اشاره به پایان مسابقات لیگ قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور دانشگاه‌های کشور گفت: مسابقات لیگ قرآنی مروج مضامین قرآنی و امام‌شناسی در میان مخاطبان بود.

حسن همتی، مدیر بخش علم، دانشجو، دانشگاه قرآنی بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ قرآنی به عنوان یکی از ابتکارات بخش دانشگاهی به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: مسابقات لیگ قرآنی با هدف آشنایی و ترویج مفاهیم قرآنی در بخش حفظ، قرائت، مفاهیم، امام‌شناسی، ادعیه ویژه شرکت‌کنندگان برگزار شد که از هر دانشگاه یک تیم سه‌نفره حضور داشتند.

وی در خصوص ترکیب تیم‌های شرکت‌کننده در این لیگ قرآنی عنوان کرد: هر تیم شامل یک نفر حافظ 10 جزء قرآن، یک نفر قاری و یک نفر مسلط بر سؤالات مفاهیمی بود. این مسابقات در مراحل مقدماتی با حضور 4 گروه سه‌تیمی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد. همچنین 4 تیم راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی پس از رقابتی سنگین دو تیم به عنوان برگزیدگان لیگ برتر قرآنی شناخته شدند.

وی افزود: داوری این مسابقات را کارشناسان مجرب قرآنی بر عهده داشتند که رقابت سالمی را در میان دانشجویان شاهد بودیم.

همتی تصریح کرد: دوره سبک زندگی ائمه معصومین (ع) با محوریت آیات قرآن کریم مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات قرآنی بود.

وی تصریح کرد: رقابت های لیگ قرآنی دانشگاهی هم زمان با برپایی بازی فینال و با شناخت رتبه های برتر به پایان راه رسید.
براساس این گزارش تیم بسیج دانشجویی، به مقام نخست این رقابت ها دست پیدا کرد و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه های دوم و سوم شدند.
همچنین در بخش بانوان تیم های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، بسیج دانشجویی و وزارت علوم حائز رتبه های برتر رقابت های نهایی شدند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 278193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha