لازمه اصلی شفاعت ما از سوی قرآن، مانوس شدن با کلام الهی است

خبرگزاری شبستان؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: لازمه اصلی شفاعت ما از سوی قرآن، مانوس شدن با کلام الهی است و این کلام الهی بهترین برنامه ها را در زندگی به ما ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دکتر ستار هدایت خواه، استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دقایقی قبل در نشست هفتگی اخلاق و تربیت اسلامی که در مسجد امام علی (ع) شهرک امام حسین (ع) یاسوج برگزار شد، گفت: متاسفانه گاهی اوقات با قرآن تشریفاتی برخورد می کنیم؛ یعنی قرائت قرآن فقط برای شروع نشست و جلسه است .

وی با بیان اینکه برخی دیگر قرآن را فقط برای ثواب بردن از آن می خوانند یعنی نگاه تاجرانه دارند، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان بسیاری از افراد با قرآن تاجرانه برخورد می کنند یعنی فقط می خواهند ثوابی برده باشند.

مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی افزود: قرآن برای ثواب تنها نیامده اگرچه برخی از افراد قران را برای تفنن و سرگرمی می خوانند و دنبال فهمیدن آیات الهی نیستیم.

هدایت خواه با تاکید بر اینکه نباید نگاه ما به قرآن تشریفاتی، تاجرانه و یا از روی سرگرمی باشد، بیان داشت: برخی نیز تماشاگرانه قرآن را قرائت می کنند یا به آن گوش می کنند؛ یعنی در جلسه یا نشست به نحوه قرائت، صوت و قاری می نگرند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه آموزشی برای قرائت قرآن است و می طلبد روزه داران از روی نیازمندی و دردمندانه قرآن را قرائت کنند.

عضو جبهه پایداری با تشریح ویژگی های نورانی کلام وحی، تصریح کرد: عظمت قرآن به حدی است که ما از درک آن عاجز بوده و متاسفانه خود ما شیعیان نتوانسته ایم عظمت قرآن را به خوبی درک کنیم.

هدایت خواه با طرح این سوال که اگر قرار باشد ما از این دنیا برویم آیا قرآن شفیع ما خواهد بود یا از ما شکایت می کند؟ یادآور شد: شفاعت ما از سوی قرآن لوازم خاص خود را دارد که شایسته است آن لوازم در نظرگرفته شود.

وی گفت: لازمه اصلی شفاعت ما از سوی قرآن، مانوس شدن با کلام الهی است و این کلام الهی بهترین برنامه ها را در زندگی به ما ارائه می دهد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس هشتم شورای اسلامی با ذکر این مطلب که هیچ جایی بهتر از قرآن برای ما برنامه ندارد، اظهار داشت: اگر می خواهید نور معرفت در زندگی تان باشد قرآن بخوانید و نور خانه تان را به نور قرآن منور کنید.


هدایت خواه گفت: ماه مبارک رمضان ماه آموزش زندگی قرآنی است پس قرآن بخوانید تا برای مابقی سال و زندگی تان همواره نور قرآن بتابد و شفاعت خواه مان باشد.


پایان پیام /

 

کد خبر 279794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha