رویت هلال ماه شوال در جنوب کشور راحت تر است

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد استهلال پژوهشکده جابربن حیان خراسان جنوبی گفت: رویت هلال ماه شوال در جنوب کشور در روز پنج شنبه راحت تر است.

علی باقری در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: رویت هلال ماه شوال در روز چهارشنبه امکان پذیر نیست ولی در روز 5 شنبه این رویت در جنوب کشور راحتر است.


وی با اشاره به اینکه تیم رصدی دانش آموزان خراسان جنوبی در روزهای 4 شنبه و 5 شنبه اقدام به انجام عملیات رصدی می کنند، افزود: این افراد در تپه های پارک صیاد شیرازی بیرجند مستقر می شوند.


مسئول ستاد استهلال پژوهشکده جابربن حیان خراسان جنوبی در خصوص امکانات در اختیار این گروه رصدی گفت: یک دوربین دو چشمی و یک تلسکوپ در اختیار افراد تیم رصدی قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه نتایج رصدی به ستاد استهلال خراسان بزرگ اطلاع داده می شود، ادامه داد: عملیات رصد هلال ماه شوال از یک ساعت قبل از غروب آغاز و بعد آن نیز ادامه می یابد.


باقری با اشاره به اینکه با توجه به محاسبات نرم افزاری مشاهده هلال ماه در روز 4 شنبه امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماه یک دقیقه بعد از خورشید غروب می کند در روز 4 شنبه امکان پذیر نیست.


وی اظهارامیدواری کرد: رویت هلال ماه شوال در روز پنج شنبه به همت تیم رصدی امکان پذیر باشد.


پایان پیام/

کد خبر 280060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha