برگزاری همایش استهلال به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان

خبرگزاری شبستان: چهارمین همایش استهلال از دیدگاه علمی و فقهی(4 تیر) به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام  محمد حاجی پور، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی، در این همایش ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه میهمانی خدا و فرصتی برای تهذیب نفس است.


وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش استهلال از دیدگاه علمی و فقهی، افزود: این همایش به منظور آشنایی هر چه بیشتر افراد و همچنین تبیین این مهم از دیدگاه علم و فقه برگزار شده است.


حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان مرکزی 14 گروه رصدی فعال با امکانات و تجهیزات خوب فعالیت دارند، ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت های خوبی در بخش گروه های رصدی برخودار است.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی ادامه داد: در کشور 150 گروه رصد فعال وجود دارد.


وی با بیان اینکه چهارمین همایش استهلال استان مرکزی با حضور پنج نفر از اساتید برجسته استهلال با حضور گروه های رصدی و علاقمندان به استهلال در حال برگزاری است، ادامه داد: این همایش یک روزه با هدف آشنایی هر چه بیشتر گروه های رصدی استان با جدیدترین روش ها و وسایل رصد و شیوه های نوین برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی استهلال از دیدگاه علمی و فقهی نیز در حاشیه این همایش در حال برگزرای است، ادامه داد: این کارگاه با حضور محمدرضا صیاد پژوهشگر تقویم و پدر رویت هلال ماه ایران در حال برگزاری است.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه در پایان این کارگاه به شرکت کنندگان گواهینامه دوره اهدا می شود، تصریح کرد: از شش گروه رصدی برتر استان در بخش های مختلف نیز تجلیل خواهد شد.


گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام حاجی پور، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی از خبرگزاری شبستان تقدیر کرد.


پایان پیام/

کد خبر 379755

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha