ستاد استهلال به دنبال وحدت میان مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای مدارس اهل سنت کشور با اشاره به اهمیت انسجام همه مسلمانان در برابر دشمن مشترک گفت: ستاد استهلال به دنبال وحدت میان مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حجت الاسلام عبدالرسول هاجری، معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای مدارس اهل سنت کشور در اجلاس ستاد استهلال استان کردستان که با حضور اعضای این ستاد و جمعی از روحانیون برجسته استان در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، گفت: اعلام عید فطر با حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین است.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا اولین اجلاس ستادهای استهلال اهل سنت کشور در تهران برگزار شد، افزود: بیانیه پایانی اجلاس تهران نشان می دهد که علمای شیعه و سنی خواستار وحدت و انسجام همه ی مسلمانان در برابر دشمن مشترک می باشند.

 

معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای مدارس اهل سنت کشور افزود: ستاد استهلال به دنبال وحدت میان مسلمانان است، وحدتی که دشمنان را مایوس کرده است.

 

هاجری، با اشاره به این که مردم استان کردستان که در دفاع از انقلاب و کشور و ولایت مداری شهره اند بعید است در همراهی و هم گامی با سایر استان ها در اعلام عید فطر و هر جایی که لازم به همکاری است کوتاهی کنند.

 

وی همچنین با اشاره به بیانیه اجلاس ستاد استهلال مناطق قومی که در تهران برگزار شد اذعان کرد: در بیانیه این اجلاس آمده است "ما روحانیون شیعه و سنی برای عظمت و شکوه هر چه بیش تر نمازهای عید فطر در ایران اسلامی در کنار یکدیگر در ستادهای استهلال دفتر مقام معظم رهبری در مناطق قومی شرکت کرده و با رصد و استهلال ماه های قمری بویژه در ماه رمضان و شوال، عید فطری شکوهمند را برای ملت شریف و مسلمان ایران به ارمغان می آوریم".

 

امام جمعه مسجد قبای شهرک بهاران سنندج نیز در ادامه این جلسه به اثر وحدت در جامعه پرداخت و خواستار وحدت و همدلی همه ی اقوام و اقشار مردم شد.

 

ماموستا آدابی، با اشاره به ابعاد جنایت برخی از گروه های تندرو به نام اسلام افزود: اسلام هیچ عیبی ندارد، عده ای برداشت نادرست از آن می کنند.

 

وی طالبان را در برداشت از اسلام و احکام آن دچار خطا دانست و افزود: طالبان زاییده اختلاف بین حکمت یار و برهان الدین ربانی دو تن از رهبران جهادی افغانستان است. کشوری که توانست با تمام ضعف ها شوروی سابق را شکست دهد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 377113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha