اعزام40گروه استهلال رویت ماه شوال/جمعه عید فطر است

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد استهلال استان های خراسان از اعزام 40 گروه برای استهلال ماه شوال در رصدگاه های استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم معادی، رئیس ستاد استهلال استان های خراسانبه خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهداظهار کرد: 40 گروه استهلال اعزامی عصر امرو چهارشنبه(16مرداد) برای رصد هلال ماه شوال در رصد گاه ها همراه با تجهیزات مورد نیاز رصد هلال ماه شوال حاضر می شوند.


رئیس ستاد استهلال استان های خراسان با بیان اینکه 40 گروه پنج‌نفره عصر امروز(16مرداد) با استقرار در محل‌های رصد، کار استهلال ماه شوال را به صورت سازمان‌دهی‌شده آغاز خواهند کرد، افزود: 40 گروه مذکور در نقاط مختلفی از جنگل گلستان در استان خراسان شمالی تا طبس در خراسان جنوبی برای رویت هلال ماه شوال مستقر می شوند.


حجت الاسلام معادی با بیان اینکه در هرکدام از این گروه ها روحانی ، مسئول گروه ، متصدی دوربین ، متصدی تلسکوپ ، عکاس و محاسب حضور دارد، گفت: به احتمال زیاد روز جمعه عید فطر خواهد بود.

 

وی با اشاره به این مطلب که افرادی که به دنبال رویت هلال ماه هستند می توانند روز پنجشنبه(17مرداد) 32 دقیقه بعد از غروب خورشید می‌توانند هلال ماه را مشاهده کنند، گفت: بین آن دسته از مراجع تقلید که رویت مسلح را معتبر می‌دانند یا مراجعی که اعتقاد به رویت هلال با چشم غیرمسلح دارند و همچنین مراجع دیگر که وحدت افق را شرط دانسته و مراجعی که به اختلاف افق قائل هستند، هیچ اختلافی برای اعلام عید نخواهد بود و همه نظرات جمع می‌شود.


رئیس ستاد استهلال استان های خراسان تاکید کرد: ستاد استهلال خراسان به محض رویت هلال ماه شوال، اطلاع‌رسانی را انجام خواهد داد و مردم منتظر اخبار از صداوسیما باشند.
 

پایان پیام
 

کد خبر 280324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha