اعزام 4 گروه مجهز برای رویت هلال ماه شوال در همدان

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان و مسئول ستاد استهلال استان از اعزام چهار گروه مجهز برای رویت هلال ماه شوال به مناطق مختلف این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید صادق حسینی، دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان با اعلام مطلب فوق به خبرنگار شبستان گفت: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان در این استان نماینده ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری است که تمامی هماهنگی لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه چهار گروه از استان همدان برای رویت هلال ماه شوال در نظر گرفته شده اند، افزود: این گروه ها از فردا ظهر(8 شهریور) برای رویت هلال ماه شوال اعزام می شوند و با توجه به اینکه مکث ماه در هنگام غروب خورشید 30 دقیقه می باشد احتمال رویت هلال در شامگاه روز سه شنبه بسیار بالاست.

 

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: این گروه ها در رصدخانه ابن صلاح همدانی، تویسرکان، دامنه الوند و جاده تهران مستقر می شوند.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان خاطر نشان کرد: این گروه ها مجهز به دوربین های بسیار پیشرفته که توسط سپاه و ارتش تهیه شده و همچنین تلسکوپ های مجهز و دیگر امکانات مورد نظر برای انجام این امر می باشند.

 

وی تصریح کرد: رویه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری دریافت نظر کارشناسان و در کنار آن انجام استهلال است و اگر کسی با محاسبات نجومی یقین پیدا کند که هلال قابل مشاهده است، برای او به لحاظ فقهی این نظریه معتبر و بایستی طبق آن عمل کند.

وی اعلام کرد: رویت هلال ماه شوال ( 8 شهریور) همزمان با 29 رمضان در اغلب نقاط کشور امکانپذیر است و این استان نیز از لحاظ موقعیت هوایی مناسب برای رویت هلال ماه شوال می باشد و به احتمال زیاد چهارشنبه عید فطر و اولین روز ماه شوال است.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان از تلاش و همکاری بی شائبه سپاه و ارتش که همکاری فراوانی را برای رویت هلال ماه با این دفتر دارند تشکر و قدردانی کرد.

 

پایان پیام
 

کد خبر 63011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha