دائره المعارف دوازده جلدی نوجوان در راه است

حجت الاسلام خراسانی با اعلام رونمایی از جلد نخست دائره المعارف نوجوان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از عرضه جلد دوم آن در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در ماه رمضان خبرداد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دائره المعارف های مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام انتشار جلد نخست دائره المعارف نوجوان به خبرنگار شبستان گفت: تدوین این جلد از دائره المعارف نوجوان مدت ها قبل به اتمام رسیده است اما به دلیل برخی ویژگی ها همچون چاپ در برگه های گلاسه و رنگی و برخورداری از دقت های لازم در صفحه آرایی با اندکی تاخیر به دست نشر سپرده شده است.

 

وی از رونمایی از این جلد از دائره المعارف نوجوان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهارکرد: این جلد 102 موضوع متنوع را با در نظر گرفتن ترتیب الفبایی همچون آبرو، آب، آثار باستانی، آخرت، آخرالزمان، آدم، آرامش، آزادی، آشتی، آسمان، آمادگی نظامی، ابرار، ابراهیم، اجتهاد، احترام، اخلاق و ازدواج و برخی اعلام همچون ابو ایوب انصاری را در برمی گیرد.

 

حجت الاسلام خراسانی درباره دیگر ویژگی های جلد نخست دائره المعارف نوجوان تصریح کرد: استفاده از تصاویر و نمودارهای متنوع برای تبیین هرچه بیشتر مباحث و مفاهیم، تالیف در قطع رحلی، استفاده از نثر متناسب با گروه سنی هدف و استفاده از کارشناسان قرآنی و استادان آشنا به حوزه ادبیات نوجوان از دیگر ویژگی های این دائره المعارف به شمار می رود.

 

مدیر گروه دائره المعارف های مرکز فرهنگ و معارف قرآن با ابراز امیدواری از استقبال مراکز و موسسات آموزشی به ویژه آموزش و پرورش از این پروژه منحصر بیان کرد: تلاش گروه بر آن است تا نظارت و ارزیابی بر جلد دوم این دائره المعارف نیز در ماه های ابتدایی سال 90 انجام شود تا بتوان از این جلد در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان رونمایی کرد.

 

وی درباره مباحث مطرح شده در جلد دوم دائره المعارف نوجوان ابرازکرد: ادامه مدخل های حرف الف همچون افسانه غرانیق، اقتصاد، اکثریت، اکمال دین، امامت، امنیت، انسان، انسان کامل، احتمال، امیر، انفاق و امیرالمومنین(ع) از جمله مباحث پرداختی در این جلد است که پیش بینی می شود در قالب 120 مقاله عرضه گردد.

 

حجت الاسلام خراسانی با بیان این مطلب که پروژه دائره المعارف نوجوان در 12 جلد پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در مراحل مختلف و با فعالیت مستمر گروهی متشکل از 20 کارشناس در دو گروه استادان علوم قرآن و کارشناسان حوزه ادبیات نوجوان با پشتوانه قوی علمی در حال انجام است.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 28055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha