بازگشت تروریستهای تونسی از سوریه // جنگ در سوریه تجارت جان انسان است

تروریستهای تونسی از سوریه برمی گردند و می گویند که جنگ ما، جهاد نبود بلکه خودکشی و تجارت جان انسان است.

إرهابیون تونسیون عائدون من سوریة: قتالنا لا یعد "جهاداً" بل انتحار ومتاجرة بالأرواح البشریة

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جهینة نیوز، تعدادی از تروریستهای تونسی که از سوریه به کشورشان بازگشتند، تاکید کرد: پیوستن به گروه های تروریستی و جنگ در سوریه جهاد نبود بلکه خودکشی و تجارت جانها بود، زیرا کشتن و ریختن خون سوری ها که گروه های تروریستی مرتکب می شدند، هیچ ارتباطی با دین نداشت، به همین دلیل تصمیم به بازگشت به تونس گرفتیم.
یک روزنامه تونسی درباره پرونده سه نفر از تروریست های تونسی که از سوریه بازگشتند، نوشت: این سه نفر متهم به اختلال در امنیت کشور خارجی و هتک حرمت به خاک تونس هستند، این سه نفر د رآغاز سال جاری از خاک ترکیه به خاطر جنگ وارد سوریه شد و پس از آموزش با اسلحه به گروه های تروریستی در سوریه پیوستند.
این روزنامه تاکید می کند: یکی از تروریستها که 23 سال سن دارد، در بازجویی خود گفت که شخصی که نمی شناختمش، هر روز برای جنگ مبلغی را می داد. پس از رسیدن به سوریه به جبهه الفاروق پیوستم و تروریستهایی که جذب تونسی ها را برعهده داشتند، در هنگام جنگ در صف مقابل می ایستادند و هنگامی که کشتار را دیدیم، بیان کردیم که آن هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد و این اقدام با مضامین و اصول دین مغایرت دارد به همین دلیل تصمیم به بازگشت گرفتیم.
روزنامه تونسی تاکید کرد: این تروریست مدعی شد در هیچ عملیات جنایتکارانه ای مشارکت نداشته است و تنها به آموزش اسلحه اکتفا کرده است.
دومین تروریست نیز گفت که در هیچ اقدام جنایتکارانه مشارکت نداشته و هدفش در سوریه تنها انسانی بوده نه غیر انسانی.
متهم سوم نیز گفت: برای جهاد به سوریه رفتم ولی برخی از افراد از آنها برای عملیات های جنگی سوء استفاده کردند و به همین دلیل از سوریه برگشته است، زیرا وی مسلمان است و امکان ندارد بر روی برادر مسلمانش تیر شلیک کند.
گزارش های امنیتی و رسانه ای نشان می دهد که تونس در راس فهرست کشورهایی است که برتی جنگ در سوریه تروریست به این کشور می فرستد.
پایان پیام/

کد خبر 280559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha