توسعه احکام قرآن باید راس امور صندوق های قرض الحسنه باشد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: توسعه احکام قرآن و سیره ائمه معصوم(ع) باید در راس امور صندوق های قرض الحسنه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشستی که به مناسبت سالگرد تاسیس موسسه قرض الحسنه راسخون در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: این موسسه با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه در بین اقشار مختلف جامعه، تحقق سنت الهی قرض الحسنه و توسعه احکام قرآن و سیره معصومین(ع) و اعطای وام های قرض الحسنه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به نیازمندان تاسیس شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های موسسه قرض الحسنه راسخون افزود: این موسسه پشتوانه خوبی برای اوقاف است که رعایت دقیق اصول و معیارهای انسانی و ایجاد بستر مناسب برای خیرین و نیکوکاران است.


حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: این موسسه می کوشد تا با پرداخت وام های بدون سود قرضا الحسنه و اعطای اعتبارات بدون سود به اشخاص عام از حقیقی و حقوقی با رعایت موازین شرعی مشکلات آنها را کاهش دهد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای تاسیس این موسسه در استان مرکزی تا کنون 1600 فقره وام با میزان 11 میلیارد ریال اعطا شده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز 283 نفر نیز متقاضی دریافت تسهیلات هستند که با رعایت نوبت به آنها اعطا خواهد شد.


در ادامه این نشست نیز مجتبی متین٬ رییس شعبه موسسه قرض‌الحسنه راسخون استان مرکزی گفت: اعطای وام‌های این صندوق از محل منابع قانونی، قبول هبه، هدایا، افتتاح حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی به‌راحتی امکان پذیر است.


وی با اشاره به اینکه این صندوق در قالب اعطای وام‌های قرض‌الحسنه کوتاه مدت، میان مد ت و بلند مدت اقدام کرده است، ادامه داد: اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به کارمندان سازمان‌، نیازمندان جامعه، استفاده بهینه از منابع اعتباری و هدایای سازمان‌ها و نهادها برای اعطای وام قرض‌الحسنه٬ جذب منابع و کمک‌های خیرین برای گسترش و توسعه عمرانی بقاع و اماکن متبرکه، ایجاد بستری مناسب برای ارتباط با خیرین و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه از خط مشی صندوق است.

 

وی پرداخت انواع وام قرض‌الحسنه همچون تامین اعتبار جهت ساخت و توسعه بقاع و اماکن متبرکه٬ تامین اعتبار جهت ساخت و توسعه مساجد و حسینیه‌ها، تامین اعتبار جهت توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی، وام قرض‌الحسنه ازدواج، وام کمک هزینه تحصیلی، وام اشتغال‌زایی و غیره از خدمات قابل ارائه توسط صندوق است.


پایان پیام/

کد خبر 283246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha